Lucka 24: FINALUTLOTTNING! {mina sminkfavoriter}

 
GOD JUL på er kära ni! ♥ Jag hoppas verkligen att ni har en fantastisk dag, det är ni verkligen värda. Julafton innebär ju att det är dags att öppna den sista (och bästa, enligt mig hehe) luckan i min lilla adventskalender. Jag har verkligen haft jättekul när jag gjort den här kalendern, även om det blev lite tidsbrist från min sida och alla luckor inte kom upp. Tack till alla som varit med och deltagit i utlottningar, lämnat kommentarer och tack för att ni över huvud taget läser!
 
Som avslutning på det hela lottar jag ut en goodiebag med mina sminkfavoriter, hur bra låter inte det? Alla produkter i den här utlottningen har jag någon gång skrivit om i bloggen, så kolla jättegärna in inläggen jag skrivit om dem också. 
 
 
 
I goodiebagen:
♥ 4 st Isadora Inliner Kajal "Satin White", "Blonde", "Indian Black" och "Indian Dark Brown"
- Mina absoluta favorit-kajalpennor! Har dom själv i alla dom 4 färger jag lottar ut, dom är precis lagomt mjuka och håller bra även i vattenlinjen. Färgen "Blonde" är också suuperfin att ha i vattenlinjen istället för vitt om man tycker det känns lite väl hårt. Klicka här för att läsa mitt inlägg om dessa kajalpennor.
 
♥ Viva La Diva 3 in 1 Concealer
- Tycker att den här concealern är riktigt bra, använder den exakt varje dag. Gjorde en jämförelse mellan den och Make Up Stores Cover All Mix i förra numret av Eloge Magazine (som ni kan läsa här). Klicka här för att se ett inlägg med den.
 
♥ H&M Eyebrow Fix
- Mitt favorit-brynfix! Perfekt för att hålla brynen på plats hela dagen. Klicka här för att läsa mitt inlägg om det.
 
♥ MIYO OMG! Single Eyeshadow "Zero" & MIYO Metallic Eyeshadow "Electric Sara"
- MIYO gör så sjukt bra ögonskuggor! Har fem stycken därifrån, bland annat dessa som jag lottar ut, och jag älskar dom verkligen! "Zero"-färgen är en matt svart, ett måste i sminksamlingen och"Electric Sara" är en riiktigt snygg turkos metallic. Klicka här och här för att läsa inläggen om dem.
 

LÄS DETTA: Alla produkter är självklart hel oanvända och nya. Concealern har jag köpt för egna pengar och jag har plomberat den så om vinnaren önskar den mörkare varianten av den så byter jag självklart till den! 
 
Vinnaren i utlottningen vinner alltså samtliga produkter till ett värde av ca 450 kr! 
 
♥ Kommentera det här inlägget och berätta om vilken din favoritjulmat OCH favoritjulgodis är!
♥ Lämna din mailadress med kommentaren (om du skriver i den i fältet "E-postadress" kan bara jag se den)
♥ Om du är under 18 bör du ha dina föräldrars godkännande - vinner du måste jag ha din adress, vilket kan vara bra för dem att veta
♥ Man får delta 1 gång i tävlingen!
♥ Håll tummarna!
 
Ni har fram till nästan måndag (31/12) att anmäla er. Vinnaren presenteras på tisdag. HA EN TOPPENBRA JULAFTON!
bloglovin


Kommentarer
Ida

Är med och tävlar! Favoritmaten får nog bli julskinkan. Vad är en jul utan julskinka? Ja, typ påskbord haha!
Och favoritgodiset är nog knäck för tillfället. Är inte så mycket för godis, så det får bli det jag åtminstonde brukar äta.

God jul!!

2012-12-24 @ 10:53:10
URL: http://idaperssson.blogg.se
Frida

Min favoritmat på julbordet är Janssons och skärgårdssill och favoritgodiset är snickerskakor som vi alltid gör innan jul :)

2012-12-24 @ 11:02:59
Linnea

Min favoritjulmat är helt klart hemmagjorda köttbullar, finns ju inget bättre? Mitt favoritjulgodis är rischoklad, huuuur gott som helst!!
Jag har godkännande av mina föräldrar!:)

2012-12-24 @ 11:15:06
URL: http://dampbarn.blogg.se/
Hilda

Jag är väldigt kinkig när det kommer till mat, och därmed också julmat, därför måste jag pinsamt nog säga att typ prinskorvarna är min favorit... hehe...
Julgodis gillar jag mer, och min favorit är nog rockyroad! :)

2012-12-24 @ 11:21:36
Tilda

Min favoritjulmat är nog julskinkan, så himla god!
Julgodiset/kakorna är nog mammas hemmagjorda biskvier, muuums!

2012-12-24 @ 11:35:43
URL: http://tildagustafssons.blogg.se
cecilia dijkstra

Favorit julmaten måste väl vara smörgås med julskinka och röbetsallad och julgodisen är chokladfudge med vit choklad och polkaströssel :)

2012-12-24 @ 11:41:23
URL: http://pervo.blogg.se
josefina berglund

min favorit mat på julen är älgköttbullar, favorit godis är nötterna som är så goda!

2012-12-24 @ 11:53:49
Emma

Min favoritmat under julen är mormors gudomliga julskinka! I flera år tyckte jag inte alls om julskinka men på senare tiden har det blivit den absoluta favoriten på julbordet. Dessutom passar den alldeles utmärkt som rester på till exempel mackan ;)
Mormor är inte bara bra på att laga god mat utan är också suverän på att få till den där perfekta knäcken som jag gillar. ♥

2012-12-24 @ 12:02:45
Tina

Favoriten på julbordet är helt klart sillen! I år har vi fixat 5 hemgjorda sillar, ska bli spännande att prova dem senare idag!
Vad gäller julgodis gillar jag all slags fudge, gärna mörk eller lakrits!

God jul på dig! ❤

2012-12-24 @ 12:13:19
Klara

Jag vill jättegärna vara med och tävla!

För mig är helheten julbord det bästa. När man tar ut de små beståndsdelarna - till exempel julskinka eller sill - blir det inte lika bra. Så jag måste nog säga att jag gillar all julmat tillsammans, som en helhet. Bara köttbullar är inte särskilt juligt, men tillsammans med gravad lax, prinskorv, julskinka och sill tas det till en helt annan nivå. ^^
När det gäller julgodis är det lite lättare att välja. Jag och min familj bakade nyligen Rocky Road, det är kanske inte lika traditionellt som knäck och ischoklad, men gud vad tråkigt det hade varit om alla gjorde exakt likadant julgodis!
Julen, som urprungsvis firas till minne av Jesus födelse, handlar allt mindre om kristendomen och allt mer om att umgås och ha det bra. Precis så tycker jag att det ska vara när det gäller traditioner, gränserna måste tänjas och normerna måste ändras! Att sätta sin egen prägel på julen, att blanda sina egna idéer med traditioner kan göra en högtid så mycket roligare och personligare!

2012-12-24 @ 12:15:58
Emelie Karlsson!

Min favorit julmat är nog de klassiska köttbullar &potatis mm de är enkelt och det vanligaste men smakar som godast vid jul tycker jag :) mitt favorit julgodis är nog knäck och choklad fudge, gjorde nyss choklad fudge själv hemma och det blev super gott och nu går det inte att sluta äta :) God Jul :)!!

2012-12-24 @ 12:26:36
Jennifer Pettersson

Favorit julmaten är enkel: honungsmarinerade revbensspjäll (som jag enligt tradition äter bara på julafton, eller snarare natten till julafton då dom blir klara ;) )
Favoritgodiset är nog hederlig knäck :)
GOD JUL!

2012-12-24 @ 12:32:53
Linn

Min favorit på julbordet är rödbetssalladen och köttbullarna! Och bästa julgodiset är absolut knäcken!

2012-12-24 @ 12:35:14
Hanna Söderberg

Jag gillar inte så mycket julmat men skinkan, tillsammans med äppelmos är det enda jag äter ;) Och mitt favoritgodis är knäck!

2012-12-24 @ 12:42:11
Ebba

Min favoritjulmat är det kallskurna, som rökt lax! Eller osttallriken, älskar ost! Godis måste nog vara saffransskorpor, så galet gott till glögg och julte!

God jul och hoppas du får en fin jul!

2012-12-24 @ 12:55:13
URL: http://ebwe.blogg.se
Minh

Jag är med! Jag ääälskar hemmagjorda köttbullar och Rocky roads! :)

2012-12-24 @ 12:59:00
Johanna

Min favorit julmat är prinskorv vet inte varför men det är så gott, och julgodis är bananfudge och kola:)

2012-12-24 @ 13:16:03
Emilia Waleij

Vilken bra tävling!
Favoritjulgodiset är Rocky road fudge, supergott och enkelt att göra. Favoriten på julbordet är skinkan för min del, men älskar även rödbetssallad:)
Kram!

2012-12-24 @ 13:36:25
Johanna K

Favoritmaten är helt klart julskinka med senap och favoritgodiset är väl inte direkt godis men lussebullar. Om de fanns i mini-version skulle jag äta en hel skål. MUMS!

God jul! :)

2012-12-24 @ 13:38:29
URL: http://johannakkarlsson.blogspot.se
Kaffehörnan

God jul önskar jag dig

2012-12-24 @ 13:50:58
URL: http://www.kaffehornan.se
SMINKBLOGG!

Min favorit är en speciell rätt vi har som inte många andra, det är "räkägg" med äggula, senap & räkor och lite till. Sjukt gott är det & det är nästan det ända jag äter! Men julskinkan är också en favorit som alltid är med på julbordet!
Favoritgodiset är mormors kolor. Kan äta hur många som helst utan att tröttna. Älskar dem!

Jag har min mammas tillåtelse, och jag håller tummarna till tusen! Har velat ha den ljusa pennan till ögonen hur länge som helst nu!

Kram & god jul fina Amanda! ❤

2012-12-24 @ 13:59:04
URL: http://makeupandstuuff.blogg.se
lina

Jag vill vara med och tävla! Min favorit julmat är gravad lax och min favorit godis är choklad fudge, så himla gott!
[email protected]

God jul!

2012-12-24 @ 14:11:12
URL: http://www.linakardin.devote.se
Emelie Carlsson

Hej!:)
Självklart är man med & tävlar.
Favoritmaten är julskinkan! Mamma & pappa lyckas alltid perfekt med griljeringen! Själv får jag aldrig till smaken på samma sätt.

Bästa julgodiset är min egna vaniljfudge! Den uppskattas lika mycket av alla i familjen & nära vänner

2012-12-24 @ 14:34:52
Emelie

Min favoritjulmat är mormors köttbullar, julen är aldrig komplett utan dem, och favoritjulgodiset måste vara polkagrisar.

2012-12-24 @ 14:44:46
Emilia

Min favoritjulmat är laxen, inget julbord utan lax ;-).
Mitt favoritjulgodis är "snöbollar", det är som chokladbollar fast med marsanpulver istället för kakao. Riktigt goda är dom!
Ha en fortsatt trevlig julafton! :-)

2012-12-24 @ 14:51:28
URL: http://ekfvl.blogg.se
Johanna

Favoritmaten är julskinkan!! Och mitt favoritjulgodis är macarons med choklad och pepparkakssmak!! :)

2012-12-24 @ 15:14:06
Caroline H

Hej Amanda! Min favorit julmat är hemmagjorda köttbullar och prästgurka! Favorit godiset är kaffetryfflar!! Man gör chokladtryfflar med kaffe i, sen doppar man dem i vit choklad! God jul!! (:

2012-12-24 @ 16:39:42
Malin Forsberg

MAT:
Jag är inte så mycket för jul-MAT.. men mamma brukar fixa ordning lite special-mat åt mig :D Så istället för jansson med tonfisk i så gör hon den utan tonfisk och lök i ett hörn.. Supergott! Det blir ju potatisgratäng typ. Sen till det är det ju typ köttbullar och prinskorv som gäller.

GODIS: Till jul-GODIS är det helt självklart från min sida att välja SKUM-TOMTAT! ÄLSKAR DEM! de är sååå goda! Vem gillar dom inte liksom?

2012-12-24 @ 16:42:51
Rebecka

Min favorit på julbordet är utan tvekan farmors köttbullar och västerbottenspaj. Mitt bästa julgodis är vaniljfudge, sååååå gott!

God jul! :(

2012-12-24 @ 16:46:08
Elina

Min favoritjulmat är mormors recept på köttbullar, favorit i juletid är lussekatter (kan ej vara utan!) och favoritjulgodis är hemmagjorda Rocky Roads! :)

2012-12-24 @ 17:52:16
Lisen

Min absoluta favorit på julbordet är den varmrökta laxen! Och godis måste jag nog säga den klassiska knäcken... :)

God jul!

2012-12-24 @ 19:05:40
Sara

Min favoritjulmat är prinskorv eller julskinka, kan inte riktigt bestämma mig... Prinskorv känns så fettigt och julskinka så salt, haha! Mitt favoritjulgodis är i alla fall DEFINITIVT knäck. Vem älskar inte knäck??? Har varit med i alla dina tävlingar nu, haha :-)

2012-12-24 @ 19:44:53
URL: http://saralundstrom.webblogg.se/
Elina

Helt ärligt så tycker jag inte om julmat alls, så i år har jag och min mamma varit hemma och haft skaldjursbuffé. Vi hade hummer, king crab-ben, havskräftor och räkor, och det var den bästa julmaten jag har ätit i hela mitt liv!! :D
Det bästa julgodiset är nybakta lussebullar som inte bakas i helt traditionella former, här bakar vi t.ex. sköldpaddor istället för lussekatter :P

2012-12-24 @ 21:04:39
Elina

Helt ärligt så tycker jag inte om julmat alls, så i år har jag och min mamma varit hemma och haft skaldjursbuffé. Vi hade hummer, king crab-ben, havskräftor och räkor, och det var den bästa julmaten jag har ätit i hela mitt liv!! :D
Det bästa julgodiset är nybakta lussebullar som inte bakas i helt traditionella former, här bakar vi t.ex. sköldpaddor istället för lussekatter :P

2012-12-24 @ 21:05:15
URL: http://lodl.blogg.se
Ronja Staffas

Min favorit mat på julen är farmors hemgjorda köttbullar!! Det finns absolut ingenting som slår dom så tummen upp på dom!! Mitt favoritgodis är tomteskumm!! I LOVE IT!!!
Din blogg är hur bra som helst!!!!
Kram, tack på förhand!!

2012-12-24 @ 21:12:32
URL: http://februariiibarn.devote.se
Nelly

Jag är inget större fan av julmat men jag tycker hemskt mycket om omelett :p Sen till julgodis så är jag en riktig sucker för kola :D

2012-12-24 @ 21:28:42
URL: http://nellyhallengreen.blogg.se
mirela

Jag är med =) prinskorvar ihop med rödbetssalladen är helt underbart för mina smaklökar! Knäck och cornflakeskakor, enkelt och så himla himla gott!!

2012-12-24 @ 21:40:51
URL: http://ellabee.devote.se
Agnes

Mitt favoritjulgodis måste nog vara choklad och cornflakes godis som jag och min mamma brukar göra, verkligen supergott med lite crunch i chokladen. Favorit maten är nog Janssons frestelse med skinka istället för ansjovis som min pappa brukar laga.

2012-12-24 @ 22:09:56
Sofia

Jag äääälskar att äta varmrökt lax och köttbullar, tillsammans med potatis såklart. Mitt favoritgodis är knäck, och jag gillar speciellt limeknäck. Det är, som du hör på namnet, knäck med lime, är så sjuukt gott och enkelt att göra själv.
Puss och god jul!

2012-12-24 @ 22:10:19
Sofie Andersson

Min favoritmat är prinskorv, vet inte varför men äter inte så mycket på julbordet. Prinskorven är definitivt ett måste!
Favoritjulgodisen är ischoklad, innan hatade jag det för då gjorde mamma med mörkchoklad, men nu har hon börjat göra med marabou schweiznöt :) as gott!

2012-12-24 @ 22:18:25
Johanna

Den bästa julmaten som finns är Janssons frestelse! Jag tycker att den är gudomligt god!
Bästa julgodiset är helt klart Paradisasken med choklad! MUMS!

2012-12-24 @ 23:09:06
Jonna

favoritjulgodis är lussebullar! om dom räknas som godis haha.. annars choklad, typ från alladinasken! och julmaten, köttbullar är mycket gott med det som jag kan läängta mest till på julen är gravad lax <3

2012-12-24 @ 23:11:25
URL: http://jonnai.blogg.se
Jennifer Karlsson

Mitt absoluta favoritgodis är mammas goda saffransskorpor, dom är underbara! Kan äta hur många som helst <3 Vet inte om dom räknas som godis men det är iallafall min favorit, sen gillar jag nästan allt annat julgodis.
Jag vet inte om jag har nå speciell julmat som jag gillar, det blir isåfall julbordet med köttbullar, ägg, potatis, bröd, rödbetssallad osv.. Det är riktigt gott enligt mig! Julen innebär ju väldigt mycket mat och jag gillar det mesta <3

Jag skulle mer än gärna vilja vinna goodiebagen (även fast min motivering inte var den bästa)! Perfekta produkter för mig fanns med och jag har varit med i alla dina tävlingar så jag vill verkligen vinna idag, sista chansen nu när det är julafton också ;)
Kram från en goodiebagälskare <3

2012-12-24 @ 23:27:32
Erika

Jag hatar faktiskt julmat, är vegetarian så det finns inte särskilt mycket för mig att äta ;) Men i år åt jag tacos (med quornfärs då naturligtvis) istället, det funkar det också! Mycket godare till och med :)
Mitt favoritjulgodis är mozartkulor, brukar alltid göra egna:)
Håller tummarna!
[email protected]

2012-12-24 @ 23:29:12
filippa

Favoritmat: Köttbullar och lax, äter inget annat :)
Favoritgodis: Snickerskakor & vita chokladbollar :)

2012-12-24 @ 23:31:32
Johanna

Min favorit på julbordet är pepparlaxen. Lätt. De är så himla gott! Sen när de kommer till godis så är de nog... Lindors choklad kulor. Deras mjölkchoklad är underbar, den smälter direkt. Så gott!
GOD JUL! :)

2012-12-24 @ 23:46:28
Anna

Det låter nog lite hemskt, men min absoluta favoritlukt som jag kopplar ihop med julen luktar inte gott. Jag firar alltid jul med min familj på vårt landställe som är otroligt fint. Vi är 15 barnbarn i min familj. Det bästa med landstället är nog att vi alla får plats, så alla kusiner sover i ett o samma rum. Och det är så himla mysigt, för vi är alla verkligen bra vänner o pratar hela natten lång. MEN, på landstället har vi inte ordentligt vatten, och av någon anledning luktar det otroligt äckligt. Lukten försvinner dock när man spolar vattnet ett par minuter. Men den där lukten kopplar jag ihop med julen, för det är det första man känner när man kommer in genom dörren.

2012-12-24 @ 23:47:54
Caroline

Heeej! Min favorit julmat är julskinka hihi. Och mitt favoritjulgodis är Rocky Road! Enlig mig det goaste som finns, kan äta hur mycket som helst (tyvärr) hehe. Håller tummarna, skulle vara så himla kul att vinna!

2012-12-25 @ 00:37:13
URL: http://www.thatstargirl.blogg.se
Fanny

Favoritjulmat är nog allt på julbordet, köttbullar, prinskorv, sill, lax, potatis, flygande jacob mm, de blir så gott tillsammans!
Favorit julgodis är allt i paradis asken!

2012-12-25 @ 00:59:25
Annika Bui

Hej, jag är med och tävla!
Min favoritjulmat är gröt, inte för de är ''mat'' men de är sååå gott! Favorit julgodiset är självklart knäck! Gör det ibland på mitt i sommaren för de är så himla gott!
Ha de bra! :)

2012-12-25 @ 01:10:15
URL: http://annikabui.blogg.se
Emma

Min favorit på julbordet är helt klart skinkan, Det är det jag längtar efter innan jul. Jul skinka med senap på, så gott!
Och min favoritjulgodis är så simpel som 5 minuters kola! Det går så fort att göra och det är så jäkla gott!!!
Mycket bra blogg med mycket bra inspiration! :)
God jul på dig!

2012-12-25 @ 01:51:42
Anneli

God Jul! :) Min favoritjulmat är utan tvekan grönkål, tillagat med grädde och massor av sirap! Mitt favvojulgodis är knäck.

2012-12-25 @ 07:12:02
Erika

Helt klart julskinkan och knäcken ^^

2012-12-25 @ 09:56:46
URL: http://pillowdreams.blogg.se
Sanna

Hej Amanda! Min absoluta favoritjulmat är min mammas köttbullar! Hon gör dem bara till jul så det känns extra speciellt. När jag var liten brukade jag alltid smyga upp tidigt på morgonen när hon stod och stekte dem, så brukade jag knycka till mig den första köttbullen :D Mitt favoritjulgodis är däremot knäck! Kanske lite trist, men jag är tokig i det. Ibland kan jag få jättejullängtan och bli supersugen på knäck mitt i sommaren. Det har hänt att jag lagat en sats mitt i augusti :p Jag brukar skylla på att det är födelsedagspresent till min morfar, eftersom han åxå är knäcktokig,men det är lika mycket för min egen skull :p
God fortsättning!

2012-12-25 @ 10:22:40
URL: http://sannakarlin.com
Sandra

Min favoritjulmat är mormors hemgjorda köttbullar. Mitt favoritjulgodis är knäck, det är så himla gott! :)

2012-12-25 @ 10:44:54
Sara

Bästa julmaten: Ingen jul utan KÖTTBULLAR! Bästa Julgodiset: Rocky road. En blandning med nötter och choklad. Namnam

2012-12-25 @ 10:47:35
Ida Björnfot

Jag är absolut med! :D favoritmaten är julskinkan och prinskorvarna ;) och favoritgodiset är mammas saffransskorpor och grannens snickerskakor :)

2012-12-25 @ 11:16:27
Cornelia

Jag är inte mycket för varken julmat eller julgodis men favoriterna är helt klart de hemmagjorda köttbullarna och risbräck! Så otroligt gott :D

2012-12-25 @ 11:47:04
Caroline W

Julskinkan är min favorit på julbordet. Egentligen har jag ingen julgodisfavorit, men jag älskar choklad, så allt godis med choklad är gott!

2012-12-25 @ 12:25:53
Frida

Min favorit julmat måste vara hela kalkonmiddagen som vi får hos min mormor på annandan. För mig räknas det som julmat eftersom att det har blivit en tradition hos mormor. Det är det alla längtar efter under hela julhelgen. Favoritgodiset måste jag säga är en fudge som vi brukar göra som innehåller mörkchoklad och marsmallows. Och jag har fått godkännande av mina föräldrar!

2012-12-25 @ 14:28:50
URL: http://fridalund.blogg.se
Jessica

Julmat: Kålrotslådan. Julgodis: Rocky Road. :)

2012-12-25 @ 14:39:59
emilia jonsson

Min favoritmat är helt klart julskinkan. ( självklart senap till) Det kännetecknar min jul och jag bara älskar skinkan. Knäcken kommer högst upp på godislistan. Den sega, knapriga och goda knäcken slår allt! Yummy

2012-12-25 @ 19:16:32
URL: http://emiliajonsson.devote.se/
Wilma

Köttbullarna såklart! och jul godis så är det heeelt klar mozartkulor!

2012-12-25 @ 20:38:02
URL: http://wilmakarolinaelisabet.blogg.se
Emma Månsson

Favorit maten är Jansons frestelse och favorit godiset är nog ris choklad! Kram

2012-12-25 @ 20:45:22
Sarah

Åå jag är med och tävlar, vilket generöst pris Amanda!
Hm, eftersom jag är vegetarian äter jag inte köttbullar och sånt, så jag kommer säga något kanske lite tråkigt i mångas ögon, men inte om man lagar till den som min mor kan! Potatisgratäng, den är så himla god och krämig!
God fortsättning på dig :)

2012-12-25 @ 20:53:16
URL: http://wrengler.blogg.se
Emilia

Min favoritjul mat måste vara julskinkan, men även lax & annat gott! Favorit julgodis är nog lussebullar & chocklad fudge, mmh :)

2012-12-25 @ 21:16:37
Felicia!

HejHej! Åh vilka fina grejer! Jg uppskattar verkligen att du köpt concealern själv det visar att du bryr dig om oss läsare, tack! Min favorit på julbordet är farmors havrekex med julskinka på. Åh det är så gott och jag har ätit det varje jul sen jag var liten. När man tar den första tuggan det är då man känner en riktig julkänsla. Mitt favoritgodis var svårare att komma på men det får nog bli snickerskakor. Dom kan jag äta hur många som helst av (jag är seriös alltså). Hoppas att du fick en bra julafton för det var du värd! KRAM!

2012-12-25 @ 22:57:09
URL: http://FeliciaFreja.blogg.se
Sanna

Favoritmat är nog köttbullar och favoritgodis knäck :-)

2012-12-25 @ 23:05:31
Matilda

Vilken bra tävling! Bästa julmaten är enligt mig den som är vegetarisk, då blir man inte lika "fullproppad". Godaste godiset är nog mammas rocky road :)

2012-12-26 @ 09:46:44
URL: http://matildalinneaforslund.blogg.se
Hanna

Min favorit mat på julbordet är helt klart köttbullar och julogodiset är knäck 😍 jag älskar verkligen köttbullar och knäck men det måste är att det ska vara hemma gjorda köttbullar 👍 Hoppas jag vinner ❤

P.S. Idag eller nyss märkte jag att du har exakt 600 hundra prenumeranter på din youtube kanal :) grattis ;)

2012-12-26 @ 11:58:38
Fanny - foto&vardag

Åh, jag måste bara vara med! Min favoritjulmat är nog, köttbullar! Jag älskar hemma gjorda köttbullar till julafton, speciellt dom min moster gör. Sen gillar jag också dillsill! Favorit godiset är svårt, eftersom jag äälskar godis. Mest choklad dock, men jag måste säga kolor, knäck och all choklad. Speciellt den choklad som finns i julkalendern hihi :)

2012-12-26 @ 15:21:37
URL: http://pixelin.blogg.se
Malin

Åhh, det är ju skit svårt att välja en favvo på julbordet men då får jag väll välja janssonen, fast för min del utan anjovis bitar haha vill bara ha spadet alltså smaken ;) Mitt favvo julgodis är nog knäcken eller mozarts kulorna :)

2012-12-26 @ 15:45:15
Johanna

Min favoritjulmat är utan tvekan julskinkan! Och mitt favoritjulgodis är såndär som man gör av corn flakes, smör, socker, sirap och kakao (vet inte alls vad det kallas).

2012-12-26 @ 16:23:46
URL: http://jolimas.blogg.se/
Lisa

Min favorit på julbordet är blöta! Favoritjulgodiser är knäck och Aladdins chokladask ;)

2012-12-26 @ 18:46:55
Emma

Köttbullarna, mormors hemmagjorda. Och julgodis, svårt.. Äter knappt julgodis men om jag ska säga något är det ischoklad. Kram:)

2012-12-27 @ 15:18:41
URL: http://madebyemmaochmoa.blogg.se
Wilma

Min favorit på julbordet är nog pappas köttbullar, hemmagjorda ska de va! Mums! Sen har jag inget julgodis (godisförbud) men något sött kan jag väll komma på... Eller om jag måste välja i vanliga fall tycker jag om marsipangodis med valnötter doppat i choklad, Mmm!

2012-12-27 @ 15:21:05
Ida

Min favorit på julbordet är nog köttbullarna. Favoritgodiset är för tillfället knäck, men de får inte vara för sega :)

2012-12-27 @ 16:57:58
URL: http://diytime.blogg.se
iza

Favoritmaten är nog sill, tycker att det är fruktansvärt gott.
Favoritgodiset sitter jag faktiskt och mumsar på i skrivande stund. Mammas snickerskakor är helt underbara.
Varje år bjuder jag hem vännerna för att smaka. Mums!
Vad roligt att man kan vinna saker :)

2012-12-27 @ 19:48:03
Tove

Favoriten på julbordet måste nog bli mormors köttbullar! Finns inte mycket godare än dom :)
Favorit julgodiset får nog bli knäck det hör verkligen till jul även om jag är en godisgris och gillar det mesta :)

2012-12-27 @ 23:18:11
URL: http://zezuz.blogg.se
Caroline

Min favoritjulmat måste nog vara julskinkan och favoritjulgodis är knäck :D

2012-12-28 @ 14:47:39
Evelina

min favoritjulmat är absolut rökt lax, eller det kan man ju äta året om men det är alltid något extra att ha det på julbordet! favoritjulgodis blir svårt att välj då det finns mycket, haha. men knäck är otroligt gott, och även mormors hembakade pepparkakor med ädelost på, svingott! hahah. älskar din blogg! :)

2012-12-28 @ 20:19:46
Ida

Favoritmaten är mormors köttbullar, de är så goda!
Favorit julgodiset är marsipankulor doppade i choklad, mums :)
Har precis börjat gilla smink och börjat sminka mig så detta hade varit perfekt för mig!
Gott nytt år!!

2012-12-28 @ 20:21:35
Emelia

Min favorit julmat är, utan tvekan, min mosters egna revbensspjäll. Ibland kan jag faktiskt finna mig själv i att sitta och längta efter dem mitt i sommaren. Men trixet med revbensspjällen på vårt julbord är att de är favoriserade av många, så det gäller att vara långt fram i kön för att lyckas norpa åt sig några.

Men att välja favoritjulgodis är en något svårare fråga! Trots att jag och mamma alltid brukar baka minst tre olika sorter av jul-smask, så måste jag nog ändå säga att Gräddnougaten från Aladin-asken är den bästa julgodisen. Jag menar, vad kan bli mer perfekt än den? ;)

Tack för denna riktigt roliga tävling dessutom, uppskattas mycket!

2012-12-28 @ 23:38:53
Annie A

Den absolut bästa maten på julbordet är helt klart laxen som morfar rökt själv. Kanske inte det absolut mest "juliga" men det är så otroligt gott ihop med det andra!
Favoritgodiset på jul måste vara pralinerna som finns i alla sorters chokladaskar, känns lite lyxigare än vanlig choklad och smakar ju sååå gott!
God fortsättning :)

2012-12-29 @ 14:26:06
kajsa

Min favoritjulmat är mormors kötbullar, och
mitt favoritjulgodis är snickers som vi alltid gör till julen! :)

2012-12-29 @ 20:30:14
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se
Ulrika

Favoritmaten är mammas jansson och hennes köttbullar.
favoritgodiset är vanlig hederlig knäck! :)
(skrev igen då min förra kommentar inte verkar ha kommit med)

2012-12-30 @ 10:53:09
Milla

Min favoritjulmat är rökt lax - ett riktigt måste på julbordet!
Favoritgodiset på julen är nog syrrans hemmagjorda snickerskakor, underbart goda och eftersom vi bara äter dem till jul är de såklart extra speciella :)

2012-12-30 @ 13:48:04
Ellen

Jag älskar köttbullarna tillsammans med rödbetssallad! Min kompis lärde mig gilla det när det var julbord i skolan, så ett stort TACK till henne ;D Favoritgodiset är helt klart min storasysters skumtomtefudge! Mmmm

2012-12-30 @ 16:28:52
Lisa

Min favoritmat är risgrynsgröt (om det räknas som mat, haha). Är bland det godaste som finns när den är ljummen och med kanel på! Mitt favoritgodis är vita chokladpraliner fyllda med citronfyllning! Är väldigt gott med något sött och något syrligt.

2012-12-31 @ 00:12:42
URL: http://breakingbad.blogg.se
Carola

Min favoritjulmat är revbensspjäll och mitt favoritgodis är knäcken :-)
//Carola

2012-12-31 @ 14:27:24
Millan (Emilia)

Hej, jag vill vara med och tävla.
Min favoritjulmat är prinskorv och mitt favorit julgodis är marsipangrisar :-).

2012-12-31 @ 14:30:43
Vilma

Hejsan, min favoritjulmat är grynkakan (som jag tycker är sågod att jag till och med kan äta den som efterrätt) och mitt favoritjulgodis är figurer av marsipan doppade i choklad som vi brukar göra hemma hela familjen tillsammans. Kram kram //Vilma

2012-12-31 @ 14:40:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600