Så får du finare ögonskuggor!

Tänkte att jag skulle visa er ett litet tips på hur man kan få skuggorna att verkligen "poppa"! Idag har jag använt en skugga på ögonlocket som kommer från The Body Shop (kommer i en shimmercube) som inte är så jättepigmenterad och då fungerar den här metoden jättebra för att få fram färgen och skimret ordentligt.
 
 
Såhär gör du:
1. Plocka upp ögonskuggan med en pensel som vanligt.
2. Använd en face mist, setting spray eller bara en sprayflaska med vatten (jag rekommenderar att ni använder vatten om ni har känsliga ögon) och spraya mycket lätt på penseln. På det här sättet aktiveras pigmenten och skimret framträder väldigt fint. Har man en skimrig skugga får den en metallisk finnish, men detta fungerar lika bra med matta skuggor också.
 
 
 
 
Före/Efter. Den övre är den jag använt på ögonlocken idag!
 
bloglovin


Kommentarer
Matilda

Så himla bra tips! :)

2013-10-11 @ 12:58:05
URL: http://matiiildaa.blogg.se
matilda

bra tips:)

2013-10-13 @ 00:03:37
URL: http://matildalindeer.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600