Underbara längder från 1001 Extensions

Jag har aldrig tidigare testat extensions eftersom jag aldrig känt att jag behövt det, mitt hår har varit den längd och tjocklek jag velat haft det. Däremot var jag jätteglad när jag fick hem två pack extensions från 1001 Extensions - testa kan man ju alltid!
 
I färgen "Chokladbrun" som passar perfekt till min naturliga hårfärg! 
 
I ett pack ingår:
♥ 1 träns 20 cm bred och 56 cm lång
♥ 2 tränsar 10 cm breda och 56 cm långa
♥ 2 tränsar 15 cm breda och 56 cm långa
♥ 2 tränsar 5 cm breda och 56 cm långa
 
Mina extensions är i den längsta längden, 56cm och ett pack av dessa kostar 509kr. Eftersom jag har såpass tjock hår har jag två pack, har man inte så tjockt hår räcker det med ett pack.. Tyvärr, alltså verkligen TYVÄRR kan jag inte använda dessa förlägningar. Kvalitén är super, jag har verkligen ingenting att klaga på, men problemet är mitt egna hår. Mitt hår är på tok för tjock för att extensionsen ska se bra ut. Mitt hår är redan ganska långt och när jag sätter i mina extensions så spretar bara några enstaka längre hårstrån ut från mitt egna hår. Exensionsen är tyvärr för tunna för mitt tjocka hår. Jag har kollat på ett antal videor på hur man sätter i dom på bästa sätt (kolla youtube med om du har funderingar!), men det fungerar inte på mig helt enkelt. Jättetråkigt eftersom dom är så fina och passar mig hårfärg så bra! Dessutom upplever jag att clipsen sitter i bra också, så hade jag haft en annan hårtyp hade det fungerat bättre!
 
Jag rekommenderar dock dessa extensions till er andra som känner att ni vill ha längre hår! Det bästa är att ha uppklippt hår i olika lager för att extensionsen ska smälta in bra med det naturliga håret. Kika in på 1001 Extensions för att hitta din rätta färg och längd!
 
Mitt hår utan extensions. Det var ingen idé att ta en efterbild eftersom det knappt syns någon skillnad förutom några enstaka hårstrån som stack ut. Så synd! Är uppriktigt ledsen på mitt jobbiga hår haha. Kommer eventuellt använda extensionsen som extra utfyllnad!
 
Tar jättegärna emot förslag och tips på hur jag kan få dom att fungera för mig! ♥ 
(ville också tillägga att det inte hjälper att sätta i fler längder, har redan testat att sätta i så många som det bara går)
bloglovin


Kommentarer
erika

du kan ju försöka använda dom i bullar & flätor för dom ska bli tjockare & kanske höga hästsvansar på något sätt, men tror det med fläta är lättast eftersom det är clips! men det är ju snyggt!

Svar: Tack för tipset! Det ska jag testa :)
Amanda

2013-09-30 @ 18:15:30
URL: http://erikamaria.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600