Recension - Eye of Horus Goddess Mascara

Eye of Horus är ett riktigt spännande märke som sedan företaget startades 2010 haft stor framgång. Jag har själv inte testat produkter från dem tidigare, men jag har läst om dem och varit sugen på att testa! Så därför är det lite extra kul att få dela med mig av en recension av deras storsäljare Godess Mascara.
 
Eye of Horus Goddess Mascara, 189kr, brallis.se {direktlänk}
 
För det första måste vi prata lite om förpackningen, jag tycker att den är helt fantastisk! Alla produkter från Eye of Horus förmedlar en väldigt lyxig känsla men samtidigt är priset inte är allt för dyrt. Kicka in fler produkter från Eye of Horus på brallis.se.
 
 
Det är sällan jag faller för en mascara direkt, jag måste oftast "lära känna" den för att veta hur den fungerar bäst på mina fransar. Men med denna mascara var det annorlunda, redan första gången jag använde den tyckte jag om den! Den har vax i sig vilket gör den lite torrare och därför håller den fransarna böjda lite bättre än blötare mascaror som jag testat och den har en bra hållbarhet under dagen. Det blir ingen "bam in your face!"-effekt, men det är absolut en mascara jag gladeligen kommer använda till vardags. Tumme upp! ♥ ♥ ♥ ♥
bloglovin


Kommentarer
Linnéa Erkers

Hej Amanda!
Jag har lite frågor kring dina smink bilder!
Vad använder du för kamera och för inställningar?
Hur får du bilderna så skarpa och ljusa?
Hur kan du ta såna närbilder? Eller beskär du efteråt?
Vilket ljus fotar du i? Typ i badrums ljus eller mot ett fönster? :)
Använder du blixt eller utan?
Jag lyckas nämligen aldrig få några bra bilder på när jag sminkat mig. Skulle uppskatta ifall du kunde svara på dessa frågor hehe! Lägg antingen en kommentar på min blogg eller skicka till min mail! Tack på förhand! :D

Svar: Ja absolut :) Det jag använder när jag tar mina bilder är Canon EOS 650D, den är toppen både till filmning och fotografering! Till den har jag objektivet Canon 50mm f/1.4 som skapar ett mjukt och fint ljus. De bilder som är tagna på lite längre avstånd och som har suddig bakgrund är tagna med detta objektivet. Närbilderna tar jag oftast med kitobjektivet som heter 18-55 mm, använder det till närbilder eftersom man kommer närmare med detta. Jag fotar aldrig med blixt, dagsljus blir mycket finare så därför försöker jag alltid hitta bra ljus genom att testa olika fönster. Sedan gäller det att hitta en balans melllan inställningarna. Nu vet jag inte hur insatt du är i fotografering, men jag använder alltid minsta möjliga skärpedjup (minsta f-tal), på så sätt blir bilderna ljusa och med suddig bakgrund. Sedan vill jag såklart ha ljusa och skarpa bilder och då gäller det att hitta rätt balans mellan iso-talet och slutartiden. Slutartiden avgör hur snabbt bilden tas, och för att få en så skarp bild som möjligt vill man ha en snabb slutartid, men om den är för snabb blir bilden mörk och då kan man med hjälp av iso-talet ljusa upp bilden. Ju högre iso-tal, desto ljusare men samtidigt grusigare bilder, så därför vill man inte ha FÖR högt iso-tal. Haha jag hoppas att du förstår min förklaring! Ska göra ett inlägg om detta snarast :) Kram!
Amanda

2013-09-28 @ 18:40:20
URL: http://erkers.devote.se/
Hanna

Den ser ut att fungera jätte bra. Kanske måste testa den :)

2013-09-28 @ 18:42:49
URL: http://www.kjolkvinnan.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600