Recension - Maybelline FIT me! Foundation Stick

Fick önskemål om att recensera nya stick-foundationen från Maybelline FIT me!-serien. Har själv tidigare testat den flytande versionen {läs den recensionen här}, som jag tycker mycket om! Den är speciellt bra för de som vill ha lite glow till huden.
 
I nyanserna 115 Ivory, 120 Classic Ivory, 130 Buff Beige, 220 Natural Beige. Kostar ca 145kr/styck.
 
Före och efter.
 
Använder två nyanser, 115 och 220 som jag jobbar in för att få definition (som highlight & contour).
 
Vad tycker jag?
Foundationen är förvånansvärt lätt att blanda in i huden. Man kan tro att det är torr eftersom den är i stick-form, men den glider verkligen på huden. Den har medium täckning men kan jobbas upp ordentligt om man vill det, på samma sätt som man kan lägga mindre om man vill ha lättare täckning. Jag gillar att jobba in foundationen med en flat-top borste, som jag använder till flytande foundations också. Foundationen är väldigt lätt att använda och det går fort att få den på plats eftersom man inte behöver kladda med att pumpa ut foundation på handryggen och sedan lägga på ansiktet. Se upp för att lägga för mycket eftersom den kan bli aningen kakig i ett för tjockt lager. En grej som dock är negativ med stick-produkter är att de kommer i direkt kontakt med ansiktet vilket gör att bakterierna samlas i själva foundation-sticket. Resultatet blir inte matt utan lite dewy och en del puder behövs för att sätta foundationen så den blir helt matt (om det nu är matt resultat man vill ha). Enligt förpackningen är det ett "anti-shine stick", vilket jag inte håller med om. Jag är säker på att den håller torrare hudtyper matta under dagen, men för en oljig t-zon som min är touch-up under dagen nödvändigt.
 
Mitt betyg: ♥ ♥ ♥   4/5
Plus för bra täckning, fint resultat och lättarbetad.
Minus för att den inte riktigt håller vad den lovar och är ohygienisk.
 
Jag rekommenderar den här foundationen till dig med normal hy. Har du torr hy fungerar den antagligen också, men var nogrann med att återfukta innan så att den inte framhäver torra fläckar. Dock verkar bara 4 nyanser finnas tillgängliga i Sverige? Totalt finns 12, men nyasnerna ovan är de enda jag hittar på svenska webshopar.
bloglovin


Kommentarer
Anna

Hej Amanda!

Jag har följt din blogg under ett tag nu och jag verkligen älskar den! Du är den bästa skönhetsbloggaren enligt mig. Ja, eftersom jag har följt dig ganska länge så vet ju jag att du har oljig hud, och jag har tyvärr samma problem! Jag följer en "beauty guru" vid namn missglamorazzi på youtube. Hon har också väldigt oljig hy, men hon använder en produkt från Urban Decay som hon tycker är super! Den heter De-slick oil-control makeup setting spray (den gråa förpackningen). Hon brukar använda den innan hon sätter på foundation men innan hon sätter på puder! Hon säger att man verkligen inte blir lika glansig och att sminket håller bättre. Jag blev såklart nyfiken och har nu köpt en likadan! Jag köpte min från lookfantastic.com för ungefär 200 svenska kronor. Vi får se vad jag kommer tycka om den! Kanske mirakelprodukt, kanske skitdålig produkt, jag vet inte! Hoppas du fick ett tips! MVH Anna

Svar: Åh vad kul att du skriver och berättar! Du får jättegärna skriva vad du tycker om den sen när du testat ordentligt :) Kram!
Amanda

2013-10-01 @ 18:27:10
karolin

Jätte fin blogg och bra youtube kanal.
skulle du vilja göra ett länkbyte?
www.karolinviktoria.blogg.se

2013-10-01 @ 21:08:43
URL: http://karolinviktoria.blogg.se
Saga

Väldigt bra blogg!

2013-10-02 @ 20:55:35
URL: http://komigensaga.blogg.se
asta

Tack så jätte mycket! gick ut och köpte den med engång efter detta:) kram

Svar: Åh kul att höra! :D
Amanda

2013-10-04 @ 22:05:00
URL: http://astapb.blogg.se
Annah

Hej Amanda!
Jag undrar om du har gjort en recension på L'Oréal True Match foundation? Kan du i så fall länka den? :)
Kram!

Svar: Hej! Det har jag tyvärr inte gjort :) Kan dock säga att det är en toppenfoundation så länge man inte har väldigt oljig hy :) Jag gillar den förutom att jag blir oljig i slutet av dagen. Kram!
Amanda

2013-10-06 @ 11:27:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600