Favourite Facelook

Har sett en del inlägg om olika bloggares favorit dags-look nu under sommaren. Tänkte att jag kan ju dela med mig av min med! På sommaren gäller verkligen less is more, känner mig faktiskt inte alls lika inspirerad att sminka mig med ögonskugga osv, vill bara se naturlig och fräsch ut. Dock känner jag mig väldigt obekväm med att gå omkring 100% osminkad, vill gärna lägga en lätt bas för att inte se helt död ut, hehe. Utöver det fyller jag i ögonbrynen, målar på lite mascara och på sin höjd får även läppglans åka på. Använder heller inget rouge, vet inte varför, men det känns som att det är mycket snyggare utan på sommaren. Då vill jag mer framhäva det bruna istället för färgen på kinderna.
 
 
Använder självklart min underbara mineralfoundation från tikei.se som låter huden andas och lämnar ett naturligt och "glow:igt" resultat. Måste också ha lite concealer under ögonen, använder concealern från Viva La Diva endast under ögonen för att få resten av hyn att se så naturligt ut som möjligt, tar först den rosa och sen den beiga ovanpå för att ljusa upp. Efter det fyller jag i ögonbrynen med antingen brynskugga eller den här pennan från H&M. Sedan böjer jag fransarna och målar på lite lätt med vattenfast mascara från Maybelline. Slutligen ger jag läpparna lite färg med ett härligt läppglans! Just nu använder jag glansen från Miss Candy-kollektionen från L'Oréal mycket.
 

I övrigt är det vår sista dag idag här i Båstad. Har haft en kanonvecka med hyffsat väder och många utflykter. Älskar verkligen Skåne, bästa stället att vara på på sommaren ju! Men imorgon bär det av hemåt igen och det ska faktiskt bli skönt. Får äntligen umgås med mina vänner och bara slappa. Ska se när jag hinner svara på frågorna till frågestunden också... Men fortsätt fråga på så länge, HÄR.
bloglovin


Kommentarer
Helena

Söt tjej

2012-08-04 @ 20:06:03
URL: http://helenaskvarter.blogg.se
Anonym

Märker du ngn skillnad på cover all mix och viva la divas concealer?

Svar: Ja det gör jag! En jämförelse kommer :)
Amanda

2012-08-05 @ 00:01:34
Sandra

Hej fina du! Jag tänkte fråga dig om hjälp faktiskt. Ska på min pojkväns mammas bröllop i oktober. Jag vet det är lång tid kvar men för att vara på den säkra sidan så jag inte glömmer bort. Nu till min fråga: vad bör jag satsa på för sminkning? Har inte direkt valt klänning ännu. Kanske borde höra av mig senare om det när jag bestämt valet av klänning ;) hoppas du kan hjälpa mig. Kram

Svar: Om jag var du skulle jag köra på en snygg brun/grå sminkning. På bröllop vill man ju inte se FÖR sminkad ut. Kolla in min senaste video-tutorial, skulle vara snyggt att köra på något sånt fast med mer brunt i ytterkanten och en skimrig champange-färgad skugga på locket. Sen en snygg eyeliner och några lagoma lösfransar till :) Kram1
Amanda

2012-08-05 @ 05:18:44
URL: http://Sandrakafka.blogg.se
sellwins skönhetsblogg

Jättefin look! Du har verkligen fin hy, är väldigt avundsjuk på det haha:)

Svar: Åh tack! Dock är det mycket tack vare sminket ;)
Amanda

2012-08-05 @ 10:42:58
URL: http://www.sellwin.se
Erika

Åh.. snälla. Vart finns det bra ögonbrynsskuggor? Har letat som bara den, men hittar inga :/

Svar: Make Up Stores "Tri Brow Color"!!!! :D Älskar den
Amanda

2012-08-05 @ 13:50:11
URL: http://prettylittleerika.blogg.se/
Sandra

Your concealer is too light, but except from that I love the look! It's cute, summery and natural (: I'll definitely follow your blog (:

Svar: It's not that light IRL actually.. My cameraflash is just reflecting the light :)
Amanda

2012-08-05 @ 16:16:45
B R O W N S U G A R

Tack vacker :D

2012-08-06 @ 15:25:06
URL: http://www.brownsugar.blogg.se
inspirєmє ♡

Den där pennan från H&M är verkligen grym! :)

2012-08-06 @ 17:40:36
URL: http://inspiremebymatilda.se
Sarah

Jättefint! Använde också viva la divas concealer under sommaren :)

Svar: Tack :D Tycker faktiskt den är riktigt bra!
Amanda

2012-09-11 @ 19:28:41
URL: http://cometic.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600