Ny hudvårdsserie!

Nu ska jag testa lite nya hudvårdsprodukter! Dessa är från den nya serien "Protect & Perfect" från No7 som är utvecklad för skycka ung hy och motverka de första tecken på åldrande. Produkterna innehåller antioxidanter som skyddar och pro-retinol-komplex som åt huden och förbättrar dess elasticitet.
 
Tycker att det låter riktigt intressant! Tror aldrig man kan börja för tidigt med att förebygga rynkor och andra ålderstecken. Även om jag har svårt att tro på att produkter faktiskt kan motverka dessa så är det ju lika bra att försöka så gott det går!
 
Protect & Perfect Day Cream 249kr/50ml, Night Cream 249kr/50ml och Eye cream 209kr/15ml.
 
Mitt första intryck är riktigt positivt! Produkterna verkar riktigt dryga och huden blir supermjuk efteråt. Dagkrämen innehåller SPF 15 vilket är jättebra då det skyddar huden mot solen vilket minskar risken för åldrande så tummen upp för det! Ska nu testa dessa produkter i 4 veckor och sedan kommer jag med dommen!
 
No7 finns att köpa på bla Apoteket Hjärtat och www.kicks.se (där ni också hittar fler produkter som ingår i serien).
bloglovin


Kommentarer
Linnéa

Jag tänkte precis likadant som du, sedan var jag på kurs på Make up store. Och dom sa att "man kan bara börja försent, aldrig för tidigt" :) Huden är elastisk och när vi skrattar/gråter/gör miner så rör huden på sig, och töjs. Det är då rynkor skapas. Om man smörjer in så fortsätter huden att vara elastisk.

Det var i alla fall vad dom sa, och jag tror på det. Men egentligen vet jag inte, haha :)

Svar: Jaha ja det är svårt att veta med det där! :) Alla säger olika haha ;)
Amanda

2013-05-23 @ 20:09:42
URL: http://makeupbylinnea.blogg.se
Rebecka

Älskar No7! Har dessa produkter , fast i serien "Beautiful skin" och dom fungerar hur bra som helst på min hy. Supernöjd :)

Svar: Dom verkar ju toppen!
Amanda

2013-05-24 @ 09:37:24
URL: http://rebeckahautanen.blogg.se
Let's play the sims

Haha, förlåt. Jag måste bara fråga, hur har du råd kvinna?! Jag är en fattig student och trots att jag jobbar räcker pengarna aldrig till det där!

Svar: Det har jag inte ;D Nejmen i och med att jag driver bloggen + att jag är skönhetsredaktör så får jag produkter hemskickade då&då, bland andra dessa :)
Amanda

2013-07-01 @ 16:49:59
URL: http://www.letsplaysims.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600