Recension - Neutrogena Visibly Clear Pink Grapefruit Facial Wash

Har under en tid använt mig av Neutrogena Visibly Clear Pink Grapefruit Facial Wash, såhär säger Neutrogena själva om produkten:
 
"NEUTROGENA VISIBLY CLEAR® Pink Grapefruit Facial Wash är en uppfriskande ansiktsrengöring för daglig användning för renare och fräschare hud. Med effektiv MICROCLEAR®-teknologi, rengör formulan på djupet för att hjälpa till att motverka finnar och pormaskar. Den uppfriskande gelen rengör huden milt utan att torka ut med en fräsch doft av rosa grapefrukt."
 
Ca 69 kr/200ml
 
Mitt omdömme: Tycker att det är en bra rengöring för det billiga priset! Upplever den dock inte särskillt dryg då man måste använda ganska mycket produkt för att få bort allt smink. Hade också önskat att den skummade sig mer. Den rengör bra, men jag upplever att den inte är lika tuff mot tyngre smink då jag märker skillnad på hur bomullspaden med ansiktsvatten ser, då den fångar upp mer smink när jag haft mer smink på mig. Men den tar trots allt bort även ögonsmink lätt (dock inte vattenfast). Är inte överförtjust i doften, luktar mest rengöringsmedel för mig, men den funkar. Allt som allt - en prisvärd rengöring! Men den kunde varit mer effektiv...
Den får 4/5  av mig! ♥ ♥ ♥ ♥ 
bloglovin


Kommentarer
B R O W N S U G A R

Jag älskar pink grapefruit doften. Tråkigt att denna doftade rengöringsmedel

2013-01-26 @ 14:58:36
URL: http://www.brownsugar.blogg.se
Jessica

den vanliga (som är orange) doftar mycket bättre tycker jag :)

2013-01-26 @ 16:16:38
URL: http://jessie.webblogg.se
Jonna Igeland

haha jag har också denna och håller inte med dig alls! jag använder den inte för att ta bort smink då jag inte använder det i ansiktet och ögon-smink tar jag bort med en annan remover men jag använder den bara för att tvätta huden liksom, och jag älskar den! lukten tycker jag är fantastisk, tycker den är dryg och skummar lagom haha, enda som jag tycker är sämre är att den är lite för uttorkande för mig nu på vintern.. funderar starkt på att köpa cream-washen från samma serie och använda nu på vintern för att inte bli så torr har du provat den? aja ville bara säga det när vi tyckte så olika, haha kul ändå att olika saker funkar så olika för personer :)

2013-01-26 @ 17:37:30
URL: http://igeland.blogg.se/
Fanny - foto&vardag

Min kompis har en sån, åh dom luktar så himla gott alltså! Bud på att köpa en själv! :D

2013-01-26 @ 20:59:58
URL: http://pixelin.blogg.se
E B B A

Den är inte meningen för att ta bort smink utan för att motverka finnar. Hela den serien är så och det ska inte vara till för att ta bort smink med :) Så du behöver inte så mycket för att täcka hela ansiktet med den. Ta din sminkborttagning först och sen den i hela ansiktet för den ska man ha så långt ifrån ögonen man kan och sen sköjer du av den. :) Lycka till och ÄLSKAR din blogg!

Svar: Haha jaha :D Frågade i affären efter en bra sminkborttagning så blev jag rekommenderad denna, hade också hört att den skulle vara bra till det ;D Men då vet jag varför den inte var så jättebra, haha. Tack <3
Amanda

2013-01-27 @ 11:24:11
URL: http://snorptorpan.bloggplatsen.se
Lisa

den är väl inte ens till för att ta bort smink..? o.O

2013-01-27 @ 18:25:58
Emilia Sjödin

Hej, jag har precis börjat prenumerera på glossybox och jag undrar ungefär vilket datum den brukar komma. Tacksam för svar! :)

Svar: Hej! Den brukar komma i månadsskiftet :D
Amanda

2013-01-27 @ 21:12:21
URL: http://emiliasjodin.blogg.se/
Anonym

Kan inte du göra en vidio om hur su rengör dina smink borstar och hur ofta osv.. ?

2013-01-29 @ 13:11:27
klara

hej jag måste bara fråga, i din elf video säger du att man ska beställa från den svenska sidan, men när man går in på den o klickar på en produkt så kopplas man vidare till den engelska sidan, funkar det ändå? svara gärna i ett seperat inlägg :) otrolig blogg och du är super vacker!

2013-01-31 @ 17:01:03
Anna

Jag använder mig den produkten efter creame wash. Då blir det bättre resultat :)

2013-02-01 @ 20:05:30
Amanda

Man ska inte använda den som sminkborttagning. Utan bara som en rengörsgel. Älskar bloggen :)

2013-02-02 @ 22:02:19
hairbeuty

fin blogg,skulle bli glad ifall du läste min :D

Svar: Tack! :)
Amanda

2013-02-03 @ 11:25:16
URL: http://hairbeuty.blogg.se
Moa

Måste ba säga att din blogg e bäst!!!! Älskar den och följer den 24/7. Sen e du sjukt fin också!! En stor förebild för mig.

Svar: Åh tack vad go du är!
Amanda

2013-02-03 @ 12:03:39
URL: http://moasamuelssons.blogg.se
Anonym

den där är väl inte ens till för att ta bort smink??

2013-02-04 @ 20:45:07
Dooora

Hej! Har väldigt blandad hy, fett/oljig och torr + får lätt finnar. Tror du den hjälper bra då? :D
Kram!

Svar: Tror ärligt talat inte att den hjälper så mycket, men den gör ju rent ansiktet :D Kram!
Amanda

2013-02-08 @ 20:24:19
URL: http://dooora.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600