BÄSTA tipset för en mer hållbar bas

Tänkte dela med mig av mitt absolut bästa tips för att få basen att hålla bättre!
 
En av de vanligaste anledningarna till att sminket inte håller bra är att huden på många efter några timmar lätt blir oljig. Även om man inte har en oljig hy i grunden är det vanligt att många blir lite lätt oljiga runt framför allt näsan. Jag är definitivt en av dom och jag har alltid haft svårt att få sminket att hålla bra. Jag har testat många olika primers, jag har pudrat på puder i massor men det tar ju inte bort oljan. Pudrar man puder över det oljiga blir huden mer igentäppt och det kommer inte ta lång tid innan oljan syns igen.
 
Var är då lösningen? Jo, att ta bort oljan såklart! Det kan man göra antingen genom att använda blotting sheets eller blotting powder. Det sistnämnda har jag aldrig testat, så därför tänkte jag prata om blotting sheets. De är tunna små papper som kommer i etui och som man lätt duttar mot det oljiga området och suger upp allt det feta.
 
 
Så alltså, innan du pudrar på mer kompaktpuder för att matta ner - använd blotting sheets! Jag brukar köra blotting sheets och sen pudrar jag ovanpå. Funkar superbra och jag upplever verkligen att sminket håller bättre.
 
Men det finns ett problem; de kan vara lite svåra att få tag i. Har själv inte sett det någonstans på stan (har väl i och för sig inte letat särskilt mycket heller), men de blir ju även dyrt i längden. MEN man kan faktiskt göra egna! Kika in här imorgon så ska jag visa hur!
bloglovin


Kommentarer
Susanna Pettersson

Elf har skitbra blotting sheets. Kostar typ ingenting heller!

Svar: Åh dom måste jag testa!
Amanda

2013-01-19 @ 16:19:20
URL: http://subeauty.blogg.se/
klara

Make up stor har ju sånna puderpapper :)

Svar: Ja, men det blir så dyrt D:
Amanda

2013-01-19 @ 16:24:48
URL: http://kmv.blogg.se
Matilda

Bra tips! & blir kul att se hur man gör egna :)

Svar: Ja :D Kul att du tyckte det :)
Amanda

2013-01-19 @ 16:28:38
URL: http://matild.se
anonym

finns jättebra från The Body Shop! jag använder alltid dom :D

2013-01-19 @ 17:03:25
Matilda

De som finns på make up store är jättebra :)

Svar: Okej, men dom är ganska dyra va? :/
Amanda

2013-01-19 @ 18:09:11
URL: http://matildalinneaforslund.blogg.se
Saga

Finns på The body shop för ca 70 kr :)

Svar: Okej :) Dyrt dock :O
Amanda

2013-01-19 @ 18:55:02
lina

Man kan använda ett lager av vanliga servetter har jag hört :)

Svar: Aha :D
Amanda

2013-01-19 @ 19:47:54
URL: http://linakardin.devote.se
Ella

Hej, jag tänkte köpa make up stores cover all mix concealer eller viva la divas. Viva la divas kostar ju 3 gånger mindre men du sa i något inlägg att den var lite uttorkande och har bara hört positiva kommentarer om make up stores, så vilken tycker du är bäst?

Svar: De är väldigt lika! Make Up Stores är snäppet bättre då jag tycker att den gula nyansen är bättre i den, och Viva La Diva's kan vara lite uttorkande. Men annars, väldigt lika! :)
Amanda

2013-01-20 @ 19:03:34
URL: http://Ellalouise.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600