Sminktutorial - "Eyes Wide Open"

Här kommer en tutorial på sminkningen som jag hade i söndags, klicka här för fler bilder.

Du behöver:
Primer (om du vill)
Vit skimrig skugga
3 st nyanser av blått/turkost/vilken färg du nu vill ha
Svart eyeliner
Vit kajal
Mascara


Jag har använt 3 turkos/blå skuggor den här paletten från elf, en ljus, en mellan och en lite mörkare (till höger). Du kan ta exakt vilken färg du vill! Om du vill ha en lila sminkning, ta tre nyanser av lila. Den vita skimriga jag använt kommer dock inte från denna paletten.


1. Grunda med en primer över hela ögonlocket och även lite under ögat. Lägg sedan den vita skuggan på den inre 3:e-delen av ögat.
2. Lägg den ljusaste av de turkosa skuggorna på mittre delen av ögat, en liten bit över ögonlocket.


3. Ta den mörkaste av de turkosa skuggorna och lägg i yttre delen av ögonlocket. Gå även in med den mot ögonvrån, som bilden visar.
4. Använd lite, lite av mellan-färgen av de turkosa på en fluffig pensel för att sudda ut den skarpa linjen. Genom att använda en skugga på borsten när man suddar blir det mycket lättare att få en mjuk övergång. Lägg sedan den vita skimriga skuggan igen under ögonbrynet.


5. Lägg skuggorna under ögat i samma ordning: mörkast längst ut och en snygg övergång mot den ljusaste in mot ögonvrån.
6. Lägg en eyeliner och avsluta med mascara och vit kajal i vattenlinjen. Sen är det... ↓

bloglovin


Kommentarer
Emma L

Bra tutorial :)

2012-04-10 @ 17:40:40
URL: http://Emma-ls.blogspot.com
Frida (Pygmeisk)

Gud så duktig du är!

2012-04-10 @ 21:27:10
URL: http://pygmeisk.blogg.se/
Anonym

Hej!

Jag är otroligt trött på min vardagliga sminkning, och skulle behöva lite hjälp med hur jag ska få den som jag vill ha den!

Jag vill framhäva mina ögon mycket mer än vad jag gör i dagsläget och även markera mina kindben ytterligare, har du några tips? Kramar!

2012-04-11 @ 12:47:43
Ann-Sofi

Vilken bra och tydlig tutorial. Snyggt resultat fick du också :)

2012-04-11 @ 15:16:28
URL: http://www.vackrarejag.se
Camilla

Assnyggt!



Kan inte du tipsa/recensera ögonskuggspaletter? Jag är sugen på att skaffa en, ungefär som den du visar där, som har många olika färger, men ja, tips! :D

2012-04-12 @ 12:52:56
URL: http://thisiscamilla.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600