Cliniderm Pure Renewal Cleansing Foam

Allt bra med er denna regniga fredag? Själv befinner jag mig på Waynes Coffee eftersom att internet hemma vägrar samarbeta, så jag kunde lika gärna ta mig ner hit :) Måste ju blogga liksom, hehe. Idag tänkte jag dela med mig av mina tankar kring denna ansiktsrengöringen som jag testat under några veckor.



Rengöringen är till för normal- och blandhy (jag är den sistnämnda varianten) och ska skonsamt ta bort smink och annan smuts från ansiktet. Flaskan har en smart pump-funktion som underlättar massor och gör hela tvätt-processen smidigare. Själva tvålen kommer ut som ett skum i handen, vilket gör att produkten blir väldigt dryg och skummet känns väldigt effektivt för att ta bort sminket och tvätta rent ansiktet. Den innehåller också AHA-syror som är bra på en massa saker, t.ex. förebygger dom av åldrande hud, tar bort döda hudceller, återfuktar och motverkar trött och matt hud.

Jag gillar den här rengöringen starkt! Den tar bort allt smink och gör huden riktigt ren och mjuk. Oavsett vilken rengöring jag använder mig tvättar jag alltid huden två gånger (1:a gången för att ta bort sminket, 2:a gången för att tvätta rent huden, ett bra tips!) och när jag använder denna tar jag typ en mandelstor klick med skum båda gångerna. Räcker lagomt! Skulle kanske inte rekomendera denna till dem med supertorr hy. Jag själv är ganska torr, men känner inte att den här rengöringen torkar ut min hud i långa loppet, kan känna mig aningen torr precis efter jag använt den bara. Men så fort man smörjt in sig är det inga problem alls!

Kan egentligen inte hitta något negativt med den här!, den passar mig perfekt! Dessutom kostar den bara 99 kronor på apoteket.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥
5/5
bloglovin


Kommentarer
Josefin

Tänker absolut sprigna och köpa! :D

2012-04-13 @ 16:55:50
URL: http://jossansfinast.blogg.se/
Alexandra

Köpte denna häromdagen, superbra!

2012-04-13 @ 17:21:56
URL: http://alexxaandraaa.blogg.se/
Beda och Cajsa

ha en bra kväll! :)

2012-04-13 @ 18:59:17
URL: http://dukanalltidtaentitt.blogg.se/
Joanna Kauppi

åh, det låter riktigt bra! :) men vad använder du för produkter före och efter?

2012-04-13 @ 20:33:52
Becka [fotoblogg]

sv: Så lite så :)

Vad tycker du om mina bilder? :D

2012-04-14 @ 10:08:52
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
AnnaMalin

Bra tips! Letade efter alternativ till den jag har nu... Kram till dig!

2012-04-14 @ 21:55:31
URL: http://annamalinsrum.blogg.se/
Sarah

Den måste jag testa! Du har du använt färgad dagcreme någon gång? Om ja, skulle inte du kunna skriva ett inlägg om vad du tyckte om det. Funderar nämligen på att testa det nu till våren men vet inte vilka märken och sånt som är bra och värda sitt pris

2012-04-18 @ 23:35:29
URL: http://wrengler.blogg.se/
caroline

Har du fått mer eller mindre finnar av denna? är sugen på att testa men är rädd att den ska göra min hy värre :(

Svara gärna i ett inlägg!

2012-04-20 @ 20:01:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600