Do it yourself - Blotting sheets!

Som jag lovade igår tänkte jag visa hur man kan tillverka egna så kallade blotting sheets som är perfekt att använda för att ta bort det oljiga man kan få i ansiktet. Att man blir oljig är vanligt, speciellt i T-zonen (haka, näsa & panna), men med hjälp av dessa blotting sheets tar man lätt bort oljan genom att dessa suger åt sig den. Läs med om oljig hy & blotting sheets i mitt förra inlägg.
 
Blotting sheets kan vara svåra att få tag i (fick kommentarer igår om att de finns bland annat på Make Up Store, The Body Shop och eyeslipsface.com) och även om man får tag i dom blir det ganska dyrt i längden att köpa. Därför är det ett riktigt bra tips att tillverka egna. Såhär gör du:
 
 
DU BEHÖVER: Silkespapper (finns på hobbyaffärer), sax, visitkortsfodral (eller liknande)
 
STEG 1: Klipp till silkespappren i ca 9x5cm stora bitar.
STEG 2: Lägg i visitkortsfodralet, enkelt att ha med i väskan!
 
Hur använder man dem?
Dutta blotting sheet:et lätt på de områdena du är oljig. Pappret kommer att suga upp oljan och på så sätt ta bort den. Papprena används en gång, sedan slängs dem. Perfekt att använda innan man bättrar på med puder för att slippa igentäppt hud och ett än mer ohållbart resultat.
 
bloglovin


Kommentarer
Ella

Jag läste på nån annan blogg att man kan använda bakplåtspapper också men tycker detta låter bättre :)

2013-01-20 @ 23:02:39
Tezzilicious - A Nail And Beauty Blog

Vilket bra inlägg :D Tack för tipset det måste jag absolut prova! :D

Svar: Hihi vad kul :D
Amanda

2013-01-21 @ 20:31:13
URL: http://tezzilicious.blogg.se
Juli

SUPERBRA tips asså!! <3 :)

Svar: Vad kul att du tycker det :D
Amanda

2013-01-26 @ 15:40:25
URL: http://julilejon.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600