Min dagliga hudvårdsrutin

Har en gång tidigare visat er vad jag använder för produkter för min dagliga hudvård i ansiktet, men nu har i stort sett alla produkter bytts ut mot nya. Var så trött på de orangea förpackningarna jag hade förut, haha! Tänk vad utseendet spelar roll när det kommer till sånt där ;) Hur som helst, här får ni se vad jag använder och även lite små tips här och där ♥
 
RENGÖRING
 
 
SMINKBORTTAGNING FÖR ÖGON & LÄPPAR - Här använder jag L'Oréals Eye & Lip Make-Up Remover, ca 60 kr. Vet inte hur många såna här jag har tagit mig igenom, en riktigt billig favorit. Jag använder vattenfast mascara och grejen med vattenfast smink är att det är nästan omöjligt att hitta en remover som funkar lika bra som vanliga rengöringar gör för vanligt smink. Hänger ni med? Man får alltid räkna med att kämpa lite extra när man använder vattenfast smink, trots att removern är avsedd för just vattenfast smink.
 
ANSIKTSRENGÖRING - Cliniderm Pure Renewal Cleansing Foam, ca 100 kr. Har skrivit en recension på denna som ni kan läsa här. Håller den här rengöringen väldigt kär, den är allt jag vill att en ansiktstvål ska vara. Använder den endast på kvällen då jag inte vill riskera att torka ut huden (vilket man lätt kan göra om man tvättar den för mycket).
 
ANSIKTSVATTEN - Som ansiktsvatten använder jag denna face mist:en från Emma S., ca 130 kr, som verkligen blivit en ny favorit! Den luktar fantastiskt, fräschar upp huden och tar bort kvarlämnat smuts. Ansiktsvatten är bra att använda för det återställer pH-balansen i huden och just den här ger huden extra fukt. Love love! Använder morgon och kväll innan återfuktning.
 
 
ÅTERFUKTNING
 
 
DAGKRÄM - Nivea Nourishing Day Care, 70 kr. Gillar Niveas krämer, dom är väldigt prisvärda! Kände att jag inte hade lust att lägga 300 spänn på en kräm, så det fick bli denna och jag är jättenöjd! Ger bra återfuktning och smälter in ganska fort i hyn.
 
ÖGONKRÄM - Lumene Pure Radiance Eye Cream, ca 180 kr. En jättehärlig ögonkräm som räcker huuur länge som helst. Jag använder bara ögonkräm på morgonen, mest för att jag inte vill vänja huden kring ögonen med att bli återfuktad hela tiden.
 
NATTKRÄM - Nivea Regenerating Night Care, 70 kr. Senaste tillskottet i kvällsrutinen och än så länge gillar jag den supermycket!
 
Små tips
Rengör ansiktet 2 gånger på kvällen. Första gången för att få bort sminket, andra gången för att göra rent ansiktet
♥ Använd ansiktshanddukar (finns på Åhléns) till ansiktet som du slänger i tvätten efter 2-3 användningar. Mer hygieniskt!
♥ Köp produkter från t.ex. Nivea, L'Oréal på ICA istället får Åhléns och KICKS, det är alltid billigare!
♥ När du lägger ögonkrämen, använd dutta lätt in den med fingertopparna, huden kring ögonen är tunn och känslig!
♥ Använd en spatel till krämer i burkform, på så sätt kommer inga bakterier ner och sprider sig i burken
♥ Tänk på att anpassa hudvårdsprodukterna till din hudtyp. Är du torr - använd produkter anpassade till torr hy osv.
bloglovin


Kommentarer
Jessie

Som ditt sista tips skriver du att man ska anpassa produkterna efter vilken hudtyp man har men jag vet inte vilken jag har... Finns det något test man kan göra?

2012-06-25 @ 17:26:11
URL: http://jessie.webblogg.se
Matilda

Hihi, utseendet på flaskorna spelar faktiskt stor roll! Jag brukar nästan alltid köpa rosa grejer..

2012-06-25 @ 20:36:29
URL: http://matildalinneaforslund.blogg.se
Josefin

bra inlägg som vanligt! :)

Svar: Tack Josefin :)
Amanda

2012-06-25 @ 22:21:11
URL: http://jossansfinast.blogg.se
Lisa

Jag undrar precis samma sak som Jessie! Har ingen aning om vad jag har för hudtyp =).

2012-06-26 @ 08:26:29
Sofia

Kan rekommendera Emma S. Ögon gel, som ger en super fin känsla. inte för mycket, lagom nerkylande. Även Lumene Eyemakeupremover, finns även där för vattenfast. En dyrare variant, 85:- (Finns just nu på Åhlens special storlek med dubbel så stor förpackning till samma pris) Har testat både Loreal o Lumenes, men tycker att Lumene är vinnaren! Ifall du vill testa nytt någon gång! Fin blogg!

Svar: Tack för tipsen! Har redan testat Lumenes rengöring, tycker dock att Loreals är snäppet vassare ;) Men smaken är som baken!
Amanda

2012-06-26 @ 23:08:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600