Recension - Clinique Stay-Matte Foundation

 
Stay-Matte är en hyllad foundation som ska passa bra för oljig hy. Jag köpte mitt exemplar i somras i nyansen "#09 Neutral" som börjar bli lite mörk för mig nu. Undertonen är inte riktigt rätt för mig heller, men i vilket fall som helst så ville jag få upp en recension för er ifall nu själva är sugna på att köpa den!
 
♥ Produktbeskrivning:
"Clinique har med Stay Matte Oil-Free Makeup skapat en revolutionerande flytande foundation som ger en vacker finish som håller matt hela dagen. Stay-Matte Oil-Free Makeup håller huden fräsch och vacker, även i hög luftfuktighet och värmetemperaturer." {källa: kicks.se}
 
♥ Vad tycker jag? 
För det första är den här foundationen en dröm att applicera, den smälter in fint i huden samtidigt som den ger bra täckning (skulle säga medel till full täckning, beroende på vilken borste man använder och hur mycket man applicerar). Den ger ett matt och flawless resultat utan att vara kakig på huden vilket jag älskar! Jag personligen använder alltid puder över min foundation eftersom jag har oljig hy, vilket jag känner är ett måste även med denna foundation, men har man mer blandhy så behövs antagligen bara en lätt touch av puder i T-zonen. Jag har hört dom som haft problem med att foundationen inte gör sig bra på torra fläckar, så har du torr hy är den här foundationen inte att rekommendera.
 
Jag är väldigt nöjd med resultatet jag får av den här foundationen, den ser riktigt bra ut på huden och passar sig bra dom dagar man vill ha ett mer flawless resultat. Dock är detta inte den bästa foundationen jag testat för oljig hy, den är definitivt bättre än många andra, men t.ex. Make Up Store Matte Foundation och Revlon Colorstay håller mig matt längre. Däremot kan man inte räkna med att någon foundation kommer se ut likadant på kvällen som den gjorde när man precis applicerat den, vill man hålla huden matt gäller det att använda blotting sheets eller blotting powder under dagen som suger upp oljan.
 
Så, allt som allt är jag nöjd, men jag är tveksam till om jag kommer köpa den igen. Det är en bra foundation som håller oljan borta ett bra tag, men jag tycker som sagt att det finns bättre alternativ för min väldigt oljiga T-zon där ute! Tycker dock absolut att den är värd att testa för er som har blandhy och oljig hy, har hört så mycket gott om den så jag kanske bara är lite väl petig när det kommer till min feta hy.
 
Före och efter
 
♥ Mitt betyg: 4/5
♥ Pris: ca 320 kr
♥ Köpställen: Åhléns, Kicks mfl.
 
bloglovin


Kommentarer
asta

skulle du kunna göra en likadan review på maybelline nya foundation fit me stick? :)

Svar: Ja absolut! Har den inte hemma, men så fort jag skaffat en ska jag recensera :)
Amanda

2013-09-19 @ 18:32:54
URL: http://astapb.blogg.se
Nicole

Den såg fin ut! Har du gul underton? Det har jag, och har alltid svårt att hitta en bra foundation. Så har jag världens oljigaste hy.

Svar: Ja det har jag :) Tycker också det är svårt att hitta rätt underton på foundations! Alltid svårt med ljuset i butikerna....
Amanda

2013-09-21 @ 18:42:59
URL: http://xoxonicole.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600