Under mina ögon

En viktig del många glömmer i sin hudvårdsrutin är huden runt ögonen - vissa använder den vanliga ansiktskrämen även där och andra smörjer inte ögonpartiet över huvud taget. Huden runt ögonen är minst lika viktig som resten av huden i ansiktet och bör bli insmord med en kräm speciellt anpassad för just det området. Varför? Jo, för att huden runt ögonen är tunn och känslig och därför är en vanlig ansiktskräm för fet. Smörjer du huden runt ögonen minskar risken för rynkor (de kommer såklart ändå, det kan man inte motverka, men man kan minska dem). Genom att smörja huden håller man den elastisk och mjuk.
 
 
Dessa två produkter använder jag runt ögonen (eller egentligen bara under, är jag jättetorr vid brynbenet tar jag lite där men det är inte ofta, ögonlocken brukar vara bra på att återfukta sig själva). Dessa produkter gillar jag jättemycket!
 
Till vänster: Make Up Store Moisturizing Eye Roll-on - en härligt svalkande roll-on som jag använder för att få bort puffighet och piggna till. Den är inte lika återfuktande som en kräm, men passar perfekt på morgonen bara för att få lite fukt. (255 kr)
Till höger: Lumene Pure Radiance Eye Cream - använder denna på kvällen, älskar den här ögonkrämen verkligen! Den gör inga underverk, men den håller huden återfuktat och är riktigt dryg. (179 kr EXTRAPRIS PÅ KICKS JUST NU: 129 kr)
 
 
TIPS: Använd ringfingret när du arbetar in ögonkrämen i lätta, duttande rörelser, det är det svagaste fingret och därför skonsammast.
bloglovin


Kommentarer
Malin Rebecca Elizabeth

Tack för tipset! Det skall jag minnas nästa gång jag smörjer in mig runt ögonen.

2013-01-05 @ 18:37:30
URL: http://malinsbusiness.blogg.se
Mikael

Hej, Modemannen här!

Jag hoppas jag inte stör, men tänkte bara fråga om du har lust att hjälpa till för jag skulle verkligen behöva det! Har du något intresse av ett Modeforum för modekunniga och modeintresserade personer? Moderator / VIP roller finns för seriösa och engagerade personer så klart. Om du vill ha mer läsare som tycker om mode till din blogg så kan du alltid göra ett seriöst inlägg i forumet. Men om du kanske bara gillar att läsa inlägg och inte vill bli medlem så kan du visa ditt stöd genom att klicka på Facebook like knappen i forumet. Tack snälla för att du tar dig tid att kolla på detta / En stor kram från Mikael

2013-01-05 @ 18:39:26
URL: http://forum.modekampanj.com
SMINKBLOGG!

har alltid velat ha en ögonkräm.. Men vet du om t.ex apoteket har någon bra? :)

Svar: Har tyvärr bara testat denna från Lumene! :/ Men de har säkert någon bra ^^
Amanda

2013-01-05 @ 19:10:23
URL: http://makeupandstuuff.blogg.se
Matilda

Har du testat några andra som du också varit nöjd med? :)

Svar: Cliniques eyeroller är heeeelt underbar! Ögonkräm har jag tyvärr inte testat någon annan :)
Amanda

2013-01-05 @ 19:41:45
URL: http://matildalinneaforslund.blogg.se
Anonym

du menar väl ändå att ringfingret är mjukast? :)

Svar: Nope ^^ Ringfingret är svagast, duttar man med det har det inte lika mycket kraft som med t.ex. pekfingret och då blir det skonsammare för huden :)
Amanda

2013-01-05 @ 21:05:26
nm

älskar dina sminktips och hur du sminkar dig :) du är absolut en av mina favoritbloggare :D

Om du har en eller två minuter över kan du titta på den här tjejen som dansar med båda sina ögonbryn. Haha helt sjukt!!
http://www.youtube.com/watch?v=IqtpL7XI1oc

Svar: Tusen tack :D Haha klippet är så kul xD
Amanda

2013-01-05 @ 22:41:47
Jeanette

Ja ögonkrämer är en djungel. Jag letar fortfarande efter den perfekta...

2013-01-22 @ 19:53:59
URL: http://kuriosakabinett.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600