Tips för snyggare sotningar!

Hola a todos! Såg att jag var med på ett litet hörn på blogg.se's förstasida igen, kul!
 
Tänkte ge er ett litet tips som kan vara bra att tänka på när man gör sotningar. Jag vet att jag själv tyckte att jag inte alls passade bra i "tyngre" sminkningar när jag började sminka mig lite mer avancerat, tyckte bara att sotningar såg dumt ut på mig! Men sen började jag testa en grej som genast gjorde sminkningarna snyggare...
 
 
... nämligen att gå upp högre med skuggan inne vid ögonvrån. Som jag gjort till vänster brukade jag alltid göra i början, men när jag vågade gå upp lite mer med skuggan mot ögonbrynet i innervrån vart det mycket snyggare! De finns säkert de som passar bättre i den varianten till vänster (t.ex. om man inte har så mycket utrymme mellan ögonlocket och brynet), men jag tycker personligen att många passar väldigt bra i den högra varianten. Gör man som till vänster ser det ofta snyggt ut när man kollar upp, men när man kollar ner ser det inte lika bra ut.
 
Många är nog rädda att gå upp med skuggan för att man tänker att man kommer se ut som en panda, men så länge man inte går för långt upp så tycker jag bara att det blir snyggare.
 
 
Såhär ser den pensel ut som jag använder när jag suddar mer i innevrån, kostade 10 kronor på Dollarstore, haha! Billigt kan vara bra det med. När du ska sudda i innervrån är det viktigt att inte ha en för stor pensel, använder du en liten har du mer kontroll och minskar risken för att gå upp för högt med skuggan.
 
bloglovin


Kommentarer
linneahhhh

jag undrar vars du har köpt din tikei foundation?:) skulle vara sjukt tacksam för svar!

Svar: På tikei.se :) Tror inte den finns någon annan stans ^^
Amanda

2013-01-04 @ 17:14:24
kajsa

Bra inlägg! Sotade ögon är så snyggt :)

Svar: Tack :D Ja visst är det ;)
Amanda

2013-01-04 @ 18:27:35
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se
JOSEFIN - CHASING THE HOLLYWOOD DREAM

tack gud att jag hittade den här bloggen!
:D

Svar: Haha aaw, taack! :*
Amanda

2013-01-04 @ 20:59:29
URL: http://josefinsdream.blogg.se
Cajsa

Super fin sminkning!:)

Svar: Tusen tack!
Amanda

2013-01-04 @ 23:58:09
URL: http://theswaaggers.blogg.se
Esmeralda <3

Hej hej! Jag hoppas allt är bra med dig?
Jag har en fråga: skulle du vara intresserad av en blogg med kategorin fitness i? Isåfall, vad inom fitness skulle du vilja läsa om?

Ha det bäst, puss! :D

Svar: Absolut, gillar att träna och hålla mig i form! Gillar att få mycket inspiration från bloggar i form av mattips och sånt ^^ Typ nyttigt snacks t.ex.! Kram!
Amanda

2013-01-05 @ 15:16:47
URL: http://bestofmusic.blogg.se
josefin ♥♥

Snyggt! :D

Svar: Tack :D
Amanda

2013-01-06 @ 03:26:55
URL: http://tussex.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600