Recension - Xlash Ögonfransserum + rabattkod till er!

ÄNTLIGEN ska ni få se en recension på Xlash som jag testat i ungefär ett halvår nu. Är verkligen jätteledsen att det dröjt så länge på grund av olika anledningar men vi får se det från den ljusa sidan - nu har jag rejält med kött på benen i alla fall, haha! Xlash tillhör den grupp ögonfransserum som inte är förbjudet av läkemedelsverket - alltså innehåller den inga farliga ämnen.
 
Vill också bara inflika att jag inte är betalad för att skriva om Xlash, åsikterna är mina riktiga.
 
 
Om Xlash: "Xlash är framtagen för att göra dina ögonfransar naturligt längre och fylligare. Många vill förbättra sina ögonfransar för att få ett mer personligt utseende. Xlash har förnyat kosmetikan. Nu kan du få längre och fylligare ögonfransar som håller över tiden. Xlash ger dina ögonfransar styrka med hjälp av naturliga ingredienser. Många ser resultat efter bara några veckor." (www.xbeauty.se)
Applicering: Läggs som en eyeliner längs roten av ögonfransarna varje kväll efter rengöring.
Pris: 399 kr.
Köpställe: www.xbeauty.se (direktlänk)
 
 
Mitt omdöme: WOW! Bilden återspeglar inte rikigt det verkliga resultatet, men ni kan kanske se att fransarna blivit längre. Min ögonfransar har alltid varit jättekorta och nedåtpekande, har alltid behövt använda vattenfast mascara för att de skulle hålla sig böjda efter fransböjaren (vattenfast mascara är lättare i formulan och tynger inte ner fransarna), men sedan jag använt Xlash ett tag behöver jag inte längre använda vattenfast mascara vilket bara det är helt fantastiskt för mig (eftersom det sliter på fransarna). Sedan jag började med detta serum har jag fått flera positiva kommentarer om mina fransar, mina vänner & min familj märker verkligen skillnad! Upplever inte bara att fransarna är längre, utan ockå mer böjda och mycket starkare. Förr kunde jag tappa ganska mycket ögonfransar men nu tappar jag väldigt sällan. Som ni ser på efter-bilden så är mina fransar lite spretiga, men de har blivit först nu på senare tid och jag har svårt att tro att det beror på serumet. 
 
För mig tog det kanske 2 månader innan jag såg ett tydligt resultat, men det var det helt klart värt. Är så himla glad att jag använt Xlash, det har verkligen gjort skillnad för mina ögonfransar. Nu känner jag dock att jag kommit till en punkt då fransarna inte blir så mycket längre, men jag "underhåller" dem genom att lägga Xlash varannan till var tredje dag bara för att de ska hålla längden. Har hört att fransarna blir korta igen om man slutar helt. Har som sagt använt min i cirka ett halvår (1 gång/dag) och jag har fortfarande kvar produkt i den.
 
Fördelar med Xlash:
+ Längre ögonfransar
+ Starkare ögonfransar
+ Lätt att använda
+ Räcker längre 
+ Billigt (om man jämför med många andra serum)
 
Nackdelar med Xlash:
Lätt att glömma bort att använda
- Risk för biverkningar (jag fick dock inga)
 
Jag ger den 5/5 i betyg, utan tvekan!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 
LÄS DETTA: Vill bara poängtera att det inte finns någon garanti för att ögonfransserum funkar lika på alla människor, vissa kanske inte märker någon skillnad över huvud taget medan andra får megafransar. Detta serumet råkade bara funka toppen på mig.
 
 

 
Vill du också prova Xlash? Om ni anger rabattkoden BLOGG299 när ni kommer till kassan får ni 100 kr rabatt och betalar endast 299 kronor, rabatten har ingen tidsgräns. Skynda fynda! {Klicka här för att köpa Xlash}. Kanske om ni har tur så kommer en liten utlottning av Xlash upp i bloggen inom några dagar, håll utkik!
bloglovin


Kommentarer
Fanny - foto&vardag

Åh, vilken skillnad!

Kan du göra en januari favoriter video? :)

Svar: Ja :D Tyvärr hann jag itne med januarifavoriter video :/
Amanda

2013-02-03 @ 19:05:41
URL: http://pixelin.blogg.se
Emilia

Vilken fin blogg du har med massa bra tips och fina sminkningar! Och så har jag en liten fråga som jag gärna vill ha svar på. Jo, jag började sminka mig på vintern, då man oftast använder lite mer smink än vad man gör på sommaren. Dessutom är det ju ingen sol på vintern som det är på sommaren, och då tänkte jag fråga dig om du har något tips på "sommar-sminkning." Då sminket inte försvinner och så där. Helst vill jag ha typ concealer och mascara då, båda de är ett måste. Men sen tänkte jag om du har något bra tips på foundation eller puder eller något som man kan använda? Väldigt tacksam för svar, och som sagt, du har verkligen en fin blogg! Ha det bra! :)

Svar: Åh tusen tack! Kolla min senaste video "Hur jag lägger min bas", så ser du hur jag lägger min bas på vinterhalvåret :D Kramar!
Amanda

2013-02-03 @ 20:24:27
Elin

Hej! Jag håller på att utbilda mig till stylist och har fått besök på vår skola av en tjej som jobbar med fransförlängning. Vi började prata om fransnäring och tyvärr är det så att ögonfransarna växer ganska fult och onaturligt av fransserum, dom kan växa lite snett och växa onaturligt helt enkelt.

Kanske inte något man bryr sig om men jag själv har användt fransserum och märkt att mina fransar växt lite konstigt. Tänkte bara berätta det så att det kan faktiskt vara därför dom är lite snea! :)
kram elin

Svar: Jaha, men är det kanske ögonfransserumet! I början var de inte så, men det har blivit senaste månaden typ... Vad synd isåfall :/ Kram!
Amanda

2013-02-03 @ 21:39:10
URL: http://elinkarefalk.blogg.se
Sanna

Hej! Jag använder samma mineralsmink som dig, och herromdagen upptäckte jag att jag fått som små "knottror" i hela ansiktet, små små prickar i huden. Jag har hört att man kan få så av dåligt mineralsmink. Nu när jag lägger på flytande foundation ser det helkonstigt ut för alla knottror syns då mycket tydligare än med mineralsminket. Är det något som du märkt när du använt produkten? Jag har haft min i några månader nu. Har du nått tips för hur jag kan undvika detta? Tycker annars produkten är väldigt bra och ger fin och bra teckning så vill helst inte sluta med den, men jag vill ju inte gå runt och va alldeles knottrig heller :p ibland vill jag ju använda flytande foundation istället. Kram :)

Svar: Hej! Är det Tikei's mineralpuder du menar? Det låter konstigt för dom är en av dom få som inte har bismuth i sina produkter. Längst ner i detta inlägget har jag skrivit lite om bismuth och ur det påverkar huden, så läs där!http://getgorgeous.blogg.se/2012/march/make-up-stores-wonder-powder.html

Det vore nog bäst om du lät huden vila från både flytande & mineralfoundation tills knottrorna försvinner :) Kram!
Amanda

2013-02-04 @ 19:30:30
Anonym

Hej, jag har haft problem på senaste att mina kinder har varit torra medan panna, haka varit fetare..
Har du något tips på vad för dagkräm man kan ha som funkar för både och?
har problemhy oxå.

Svar: Antingen kan du använda olika krämer på olika områden, t.ex. en kräm för fet hy där du är fet och en för torr hy där du är torr. Sedan finns det ju även krämer anpassade för blandhy, vilket det låter som du har. Har dock inte testat någon!
Amanda

2013-02-05 @ 16:25:41
Charlotte

Hej! Jag läste din recension om X lash och du nämner att Xlash Inte är rapporterat av läkemedelsverket. Vad grundar du det på? Jag hittade nämligen denna rapport men undrar om det kan handla om två olika serum http://www.lakemedelsverket.se/Alla-nyheter/Nyheter-2013/Lakemedelssubstanser-i-vart-tredje-ogonfransserum/

mvh Charlotte

Svar: Hm... var inne och tittade på en annan lista över rapporterade ögonfransserum där den inte var med, kommer ihåg att jag var noga med att kolla upp den. Minns dock inte var jag hittade listan, men jag har för mig att det var på läkelmedelsverket. Kan ju ha varit så att Xlash då ännu inte blivit granskat.
Amanda

2013-05-27 @ 14:20:08
URL: http://www.londonsvenskar.com
Charlotte

Tack för svaret. Var förmodligen så, tänkte det kanske kunde varit två olika serum med liknande namn. Tack ändå :)

2013-05-27 @ 22:09:25
Dijah

Hej, hur gör jag för att använda mig utav rabattkoden? vart exakt ska man skriva in den? ^^

Svar: När du kommer till betalsidan står finns det en liten ruta med "rabattkod" :) Kram!
Amanda

2013-08-15 @ 20:59:52
URL: http://dijah.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600