Recension - Shiseido Sun Protection Liquid Foundation

Nu tänkte jag äntligen skriva en recension på foundationen från Shiseido som jag köpte i somras. Hade sån tur och hittade den på utförsäljning på ett parfymeri i Laholm så istället för 300 kr kostade den 95 kr. Var helt enkelt tvungen att köpa den då jag hört så mycket bra om den!
 
 
FÖRST OCH FRÄMST måste jag bara säga en sak... Jag fattar ingenting av hur det funkar med de olika graderna av SPF. När jag försöker googla har vissa SPF 42, vissa har 50, vissa har 30 osv. Fattar exakt ingenting. Solskyddsfaktorn har ju inte med nyansen att göra, för nyanserna heter SP20, SP30 osv. Öööh, förvirrande? JA!
 
Förpackningen:
Tycker att förpackningen är helt bedårande! Så söt. Den är superliten ut, men den innehåller 30ml (som t.ex. Maybelline FIT me!). 
 
Pris:
Vanligtvis kostar den mellan 300-350 kronor, men har du tur kan du hitta billigare på diverse internetbutiker. Tycker egentligen att det är på gränsen till för dyrt, skulle aldrig köpa den till ordinariepris om man säger så.
 
Färgutbud:
Tyvärr är färgutbudet inte så stort, tror den finns i 6 nyanser
 
Formula:
Foundationen är ganska rinnande och den känns lätt på huden. Den har hög SPF (finns med lite olika, men min har 40) vilket är toppen för soliga dagar. Däremot gör solskyddsfaktorn att man ibland ser väldigt blek ut på bilder, men det kan jag inte direkt låta dra ner betyget. Den är lätt att arbeta in i huden.
 
Täckning:
Skulle säga att den har medium täckning; den täcker ojämnheter men under ögonen och på finnar/pormaskar behöver jag bättra på med concealer.
 
Resultat:
Huden blir hyffsat matt, men ändå skiner hudens lyster genom vilket är otroligt fint. Den ser väldigt naturlig ut på och inte tjock på något sätt. Det känns som att den liksom smälter samman med huden på ett fint sätt.
 
Hållbarhet:
Den påstås vara vattenresistent, vilket jag delvis kan hålla med om. Den håller absolut bra, men inte så märkbart mycket bättre än de flesta andra foundations. Min hy blir dock lite oljig efter ett tag, men det brukar den bli vanligtvis också.
 
FÖRE | EFTER
 
Kortfattat:
En mycket bra, lättjobbad och naturlig foundation med medel täckning som låter huden lysa igenom. Lätt att jobba med och bra hållbarhet.
 
Tycker absolut att den förtjänar 5/5 i betyg!
bloglovin


Kommentarer
Ida

Kan inte du göra en Room Tour-video? :D

Svar: Jo kanske :D Fast jag vill tapetsera om fört :/ Hehe
Amanda

2012-10-15 @ 16:30:36
URL: http://www.idasyer.blogg.se
Annie

Vilka youtubare följer du? :) Jag har blivit riktigt beroende att smink och skönhets videobloggare! Vet att du har gjort en lista tidigare, men har det kommit till några nya kanske? :D

Svar: ÄLSKAR Nikkietutorials, så sjukt duktig och kreativ tjej! Hm... vilka mer? Itsjudytime som jag blev tipsad om efter detta inlägget, hon är grym! Emma Pickles är också bra. :D
Amanda

2012-10-15 @ 23:56:54
URL: http://Mylifeasannie.devote.se
Ida

Vilken bra blogg du har!! Jag älskar den!!
Hittade den idag och jag måste säga att jag älskar dina videoinlägg :)
Kram <3

Svar: Åh tack så jättemycket :D Vad glad jag blir!Kram kram!
Amanda

2012-10-18 @ 19:51:19
ofeliaströmberg

Älskar verkligen din blogg! synd bara att du inte uppdaterar så ofta.. :(

Svar: Åh tack! :D Ska försöka uppdatera mer :)
Amanda

2012-10-19 @ 20:06:31
URL: http://alidaofelia.blogg.se
wilma

Hej, är du från Karlstad för jag känner igen dig från stan?

Svar: Yes I am :D
Amanda

2012-10-19 @ 22:55:12
ella

jag har hört jätte mycket bra om Maybellines BB cream så tänkte köpa den. Har du provat den? Isåfall är den bra? Jag vill inte ha någon "för tung" bara en lätt men vill ändå se ut som man har "perfekt" hud.

Och.. vad rekomenderar du.. sån här concealer på flaska eller vad man ska säga hahaha! :D eller på i en liten burk?
Har du några tips i så fall?

Svar: Jag hade en liten mini-tester på den och jag tyckte faktiskt den var helt okej! Är dock inget fan av BB-creams, men om man gillar BB-creams tror jag den är bra!
Oj det beror helt på! :D Dom på burk är ju oftast ganska tjocka i konsistensen och upplevs av många som ganska kakig och torr. Jag gillar dom dock för dom är väldigt dryga och dom täcker bra! Som burk-concealer gillar jag faktiskt Viva La Divas väldigt mycket! Den 3-delade, kostar bara 75 kronor tror jag. Gillar även Maybelline Fit Me-concealer som flytande, den är faktiskt väldigt bra! :D Den kostar typ 110 kronor. Hoppas det hjälpte! Kram!
Amanda

2012-10-24 @ 21:51:36
URL: http://ellalouise.webblogg.se
Caroline

Hej!

Jag är tretton år och går i sjuan, jag har ett skolprojekt om miljön och undrar om du skulle vilja svara på de har tre frågorna

1. Hur tar du dig till ditt gymnasium?
2. Hur mycket bryr du dig om miljön? (på en skala mellan 1-10)
3. Hur kan du förbättra miljön?

Tack på förhand!

Svar: Hej! Det kan jag absolut!
1. Buss!
2. Tyvärr inte så mycket som jag borde :( Säg 3 kanske!
3. Tror mest genom smågrejer, som att ta buss eller cykel istället för bil, sopsortera, inte spola för mycket vatten i onödan osv :)
Amanda

2012-10-25 @ 14:28:15
URL: http://lolloochcarro.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600