Mina smink-måsten i sommar!

Herregud vilken fantastisk vecka det har varit, helt otroligt varmt! Jag fick en kommentar från någon som undrade vad man bör tänka på när man ska sminka sig i värmen så jag tänkte att jag kunde göra ett inlägg om vad jag tycker är nödvändigt i sminkväskan i sommar! :)



Vattenfast mascara - Personligen så använder jag vattenfast året om, men det känns extra viktigt på sommaren då man kanske blir lite svettig eller om man får för sig att ta ett svalkande dopp och vill att mascaran ska sitta kvar.

Ett härligt läppglans - På sommaren är jag mest för vanligt läppbalsam, men då & då kan det vara kul med glossiga läppar.

Färgstarkt läppstift - Det kan vara kul att ha ett riktigt färgstarkt läppstift om man ska på någon härlig sommarfest!

Skimrig ögonskuggspalett - Kan användas både på dagen och på kvällen. Man kan hitta på mycket roligt med en enda palett!

Mineralfoundation - Flytande foundation kan lätt kännas för tjockt och kletigt att smeta på ansiktet på sommaren. Mineralfoundation är perfekt eftersom den låter huden andas och ger även lite extra solskydd och lyster till ansiktet.

Ett lystergivande rouge - Perfekt för att få lite extra färg och skimmer till kinderna.

Ögonskuggsprimer - När det är varmt tenderar sminket att inte hålla lika bra, därför är det nödvändigt med en primer under skuggorna!

Kajalpennor - En svart kajalpenna kan verkligen lyfta en vardaglig sminkning till en mer festlig. Man kan använda den både som eyeliner längs övre fransraden och i vattenlinjen för en mer intensiv look. En vit kajal öppnar upp ögat om man lägger den i vattenlinjen.

Produkterna på bilden: L'oréal Volume Million Lashes Waterproof, Maybelline Lipgloss "Crystal Rocks", H&M Lipstick "Scarlett", Sunkissed 12 Palette, Tikei Mineralfoundation, The Body Shop Baked To Last Blush "Coral", Too Faced Shadow Insurance Primer Candlelight, Isadora Inliner Kajal "Indian Black" & "Satin White"
bloglovin


Kommentarer
Hair et cetera

Bra tips:)

2012-05-27 @ 17:00:58
URL: http://Hairetcetera.blogspot.com
Ronja

Kan inte du göra en sminkvideo eller visa i bilder en sminkning med ögonskuggspaletten från Sun kissed

Skulle bli väldigt glad om du gjorde det!

2012-05-27 @ 18:54:56
URL: http://ronjachristinlinnea.blogg.se/
FourPictures

sv; Haft en bra helg? :)

2012-05-27 @ 20:02:41
URL: http://fourpictures.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600