Recension - Deborah Newskin Compact Foundation

Deborah Newskin Compact Foundation är en produkt som funnits med i sortimentet länge, men har nu fått en uppfräschning! Den ser i princip likadan ut som de gamla & finns i samma färger, men formulan på själva produkten är ny. Pudret är berikat med med naturliga leror som innehåller Omega 3 & 6 som skyddar och återfuktar huden. Pudret innehåller nu också vitamin A, C & E som ger näring åt huden. Newskin Compact Foundation har nu också SPF 15, vilket är viktigt att använda varje dag för att skydda huden från solens strålar.


Gillar förpackningen jättemycket, den känns rejäl och inte plastig i handen + att den har en stor och bra spegel. Svampen som följer med är toppen! Har inte testat denna så många gånger av någon anledning, så jag körde på den idag! Konstigt att jag inte använt det mer, gillar det! Jag använder den helst ovanpå foundation, den ger lite extra täckning (inte så mycket att jag skulle använda den bara som den är) och ger en silkeslen finish. Jag använde den på en ganska kladdig foundation som jag vanligtvis måste pudra mycket på för att få helt fixerad. Men med detta puder räckte det att bara svepa över lite. Mycket bra!

Enligt produktbeskrivningen ska man kunna använda den med en våt svamp, men det gillar jag inte alls att göra. Dels blir det inte bra på huden, det blir bara svårjobbat och konsigt, sen så lägger det sig också som en blöt hinna på pudret i själva dosan. Så det skulle jag inte rekommendera. Men att använda den som vanligt puder älskar jag!


På denna bild har jag använt pudret, resultatet blir verkligen inte för pudrigt och jag upplevde att hela basen höll sig bättre med detta än med andra puder jag har. Jag föredrar personligen att lägga pudret med en puderborste, man behöver som sagt inte mycket puder så svamp/puderpuff är inte nödvändigt. Det är ju dock jättebra att ha med i väskan eftersom en svamp följer med, så man kan bättra på om det behövs under dagen! (Vilket jag i och för sig inte behövt idag). Luktar gott gör det också, lagomt mycket.

Återförsäljare hittar ni här. Det finns också att köpa på nätet, bland annat på här. Kostar ca 150 kronor.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥
5/5
bloglovin


Kommentarer
Josefin

bra produkt, koommentera min blogg!

2012-03-29 @ 18:05:33
URL: http://jossansfinast.blogg.se/
Erika - skönhetsfreak

sv: haha jag köpte mig en egen cover all miix igår, älskar den! Tack för tipset!

2012-03-29 @ 18:28:42
URL: http://www.makeupmyworld.blogg,se
Malin

Vad använde du för foundation under? Tror du det skulle funka att ha den ovanpå Tikeis mineralfoundation? Jag vill gärna ha mer täckning och tycker det går åt så himla mycket produkt om man bara använder den.

2012-03-29 @ 19:47:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600