Mudmask

Make Up Stores Mudmask är ansiktsmasken jag alltid använder! Som man hör på namnet är det en lermask och lermasker är kända för att verkligen göra rent porerna och samtidigt återfukta huden. Just den här innehåller detta: Text tagen från MUS hemsida


Aloe Vera: Stimulerar cellproduktion, skyddar, lugnar och är läkande (antioxidant).
Bergamott: Antiseptisk, motverkar bakterier, sårläkande och svalkande.
Fucus vesiculosus: Havsalger tillför huden viktiga vitaminer, mineraler och spårämnen.
Glycerin: Verkar mjukgörande och fuktighetsbevarande för alla hudtyper. Är även bra för hållbarheten av produkten.
Kaolin: Djuprengörande lera, suger upp orenheter och smuts.



Den kostar 210 kronor för 150 ml, vilket kanske kan låta dyrt men den räcker huuur länge som helst. Och om man jämför med de där små engångs-maskerna från typ H&M som kostar 20 kronor och innehåller 10-15 ml så blir ju priset per milliliter ungefär samma. Dessutom tror jag att en riktig lermask som inte innehåller massa doftämnen och liknande fungerar bättre! En bra investering :)

Den ska användas 1-3 gånger per vecka och då lägger man den på rengjord hud och låtter den sitta i 10-15 minuter. Ett tips som jag alltid gör är att lägga den med en foundationpensel (dock inte samma som jag använder till min foundation), det går mycket fortfare, det blir jämnare och man slipper kladda ner fingrarna.


Hehe. Man kan nästan se på bilden hur ansiktsmasken tränger sig in i porerna , ett bra tecken! Man känner sig otroligt ren och fräsch efteråt, är man noga att använda den ofta så försvinner faktiskt svarta pormaskar. Tumme upp!


Aloe Vera: Stimulerar cellproduktion, skyddar, lugnar och är läkande (antioxidant).

Bergamott: Antiseptisk, motverkar bakterier, sårläkande och svalkande.

Fucus vesiculosus: Havsalger tillför huden viktiga vitaminer, mineraler och spårämnen.

Glycerin: Verkar mjukgörande och fuktighetsbevarande för alla hudtyper. Är även bra för hållbarheten av produkten.

Kaolin: Djuprengörande lera, suger upp orenheter och smuts.

bloglovin


Kommentarer
Alexandra

Bästa ansiktsmasken, har använt den i flera år!

2012-03-15 @ 15:34:45
URL: http://alexxaandraaa.blogg.se/
Camilla

Om man jämför med engångsmaskerna som egentligen räcker för två användningar, dvs, man slänger hälften, så är den där billig! :)

2012-03-15 @ 16:16:04
URL: http://thisiscamilla.blogg.se/
Josefin

bra tips, kanske något man ska prova :)

2012-03-15 @ 16:18:15
URL: http://jossansfinast.blogg.se/
Frida (Pygmeisk)

Jag brukar också köra med lermasken från MUS, den är grymt härlig =)

2012-03-15 @ 20:41:20
URL: http://pygmeisk.blogg.se/
Sarah

Åå, jag älskar ansiktsmask, kanske blir det att införskaffa den då :) Skulle inte du kunna testa något smink från gina tricots nya smink kollektion? Skulle vara jätteroligt tycker jag :)

2012-03-16 @ 07:51:10
URL: http://wrengler.blogg.se/
Pia (Glitzy Gloss)

Låter ju jättebra :)

2012-03-16 @ 10:36:22
URL: http://glitzygloss.wordpress.com
Agnes♥

Hur ofta brukar du använda den? (har precis köpt den)

Svar: Egentligen borde man använda den en gång i veckan, men så ofta brukar inte jag orka ;)
Amanda

2012-06-27 @ 16:59:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600