Spa för naglarna!

Här kommer en liten guide till hur man kan fixa ett eget litet spa för naglar! Detta brukar jag göra varje gång innan jag målar naglarna, det är viktigt för att naglarna ska se fräscha och fina ut. Är säker på att det finns massor saker man kan göra mer än vad jag tänker visa er nu, men jag själv känner att jag ofta inte brukar ha tid till mer. Ordningen man gör det i är ju också upp till var och en, detta passar bäst för mig!




Du behöver: Nagellacksremover (och bomullspads), en skål med varmt vatten och lite tvål i, en skrubbare, en handduk, nagelfil, nagelbandpetare, myrraolja, nagelbandskräm och nagelstärkare/serum.




Använd en nagellacksremover för att få bort gammalt nagellack.


Lägg naglarna i ett varmt vattenbad med lite tvål i. Detta kommer mjuka upp naglarna och nagelbanden och göra rent dom! Låt dom ligga i vattnet i ca 5 minuter. Under tiden kan du också passa på att skrubba naglarna om dom är extra smutsiga.




Dags för att korta ner naglarna till den storleken du vill ha. Jag använder bara nagelfil eftersom jag tycker det är enklast att anpassa längden då. Om man filar naglarna regelbundet behöver man inte klippa dom eftersom dom inte hinner bli så långa.




För att motverka torra och fnasiga nagelband använder jag en nagelbandskräm från Depend som är helt okej. Lägg lite på varje nagel och massera in med fingrarna.


Ta en nagelbandspetare och peta ner nagelbanden medan de fortfaranda är mjuka. Då blir dom inte ivägen för nagellacket sedan.




Myrraoljan återuppbygger och ger nageln näring. Jag brukar ta oljan både på nageln och nagelbanden, sedan masserar jag in den.


Avsluta med ett nagelserum eller nagelstärkare efter att oljan har sjunkit in. Denna nagelstärkaren från ACO funkar toppen för mig, tycker naglarna bli vitare och starkare av den. När denna sjunkit än är naglarna redo för att lackas!
bloglovin
Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600