Tips för lena ben!

 
Det allra bästa sättet att underlätta rakningen på är såklart att använda BRA raklblad. Tyvärr råkar rakblad vara det absolut tråkigaste som finns att köpa eftersom de alltid är snordyra (om man vill ha bra kvalité). Någon som håller med mig? Men för några dagar sedan tog jag tjuren vid hornen och investerade i ett riktigt bra rakblad. Kör alltid på Gillette's, men på den senaste tiden har jag haft de tre-bladiga. Nu köpte jag den allra nyaste varianten med fem blad som ska vara extra bra för känslig hud. Åh gud vilken skillnad! De glider på huden lätt som bara den och stubben blev betydligt mindre uppenbar efter några dagar än med andra blad. Är jättenöjd med dessa! Ett tips är att alltid köpa raklblad och sånt på ICA (ca 150 kr/3 blad), de är alltid billigare än t.ex. Åhléns (ca 200 kr/3 blad).
 
Andra tips som underlättar rakningen:
Skrubba huden innan (med en kroppsskrubb) och skölj av med varmt vatten för att öppna upp hårsäckarna (närmare rakning).
Använd gärna rakgel, dels ser du var du missat (så du slipper fläckar med stubb) och så blir rakningen mer skonsam.
Raka medhårs på ställen som kan vara extra känsliga, själv är huden på mina knän känsliga så där rakar jag alltid medhårs.
Slöa rakblad kan ge upphov till mer irritation och det är lättare att skära sig i och med att man "drar" mer. Byt ofta!
Torr-raka aldrig, det kan irritera huden något enormt. Ha för vana att alltid använda åtminstone varmt vatten och tvål.
Smörj in huden efteråt för att återfukta och ge ännu lenare ben!
bloglovin


Kommentarer
Carros Beauty - a Beauty Blog

Jag ska lätt köpa den här! Kör på Gilette embrace nu och är rätt nöjd med min hud är så känslig så skuulle vara kul att testa och se om den här verkligen är bättre :)

2012-07-18 @ 19:05:46
URL: http://carrosbeauty.com/
Anonym

hur ofta byter du blad?

Svar: Inte tillräckligt ofta... En gång i månaden kanske? Som oftast haha
Amanda

2012-07-18 @ 19:16:02
Ella

Vet du om det är nån åldersgräns på att köpa rakhyvel och rakblad? :)

2012-07-18 @ 22:44:18
Matilda

Det är ju värt de extra slantarna, helt klart! Själv ska jag satsa på att börja vaxa och epilera, det är nog billigare och effektivare i längden :)

2012-07-19 @ 08:19:49
URL: http://matildalinneaforslund.blogg.se
Tokmia

Åh tack för tipsen.Jag använder också Gilette med tre blad och behöver köpa nya.. Ska investera i dessa nu.
Så himla kul med Eloge Magazine, kommer följa er slaviskt! :)

2012-07-21 @ 11:35:37
URL: http://tokmia.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600