Recension - Maybelline FIT me! + liten video

Tänkte nu sätta mig ner och skriva om Maybellines nya serie "FIT me!" som jag fått chansen att testa. Jag har förstått att ni är intresserade av att veta mer om produkterna, så ni ska inte behöva vänta längre :) Vi kör på alla produkter i ett och samma inlägg för att hålla det enkelt, i slutet av inläggen kan ni se en video där jag applicerar en bas med hjälp av FIT me!-produkter.

Foundation


"En flytande foundation som ger naturlig täckning och låter huden andas."

Åh vad jag gillar denna foundation! Den känns superlätt på huden och är lätt att arbeta in, resultatet blir naturlig och ser verkligen inte "spacklat" ut. Täckningen är inte så hög, utan vill du täcka finnar, rödhet och ringar under ögonen får du ta concealer till hjälp (dock ger jag den inte poängavdrag för det eftersom det är så olika från person till person, vissa kanske inte vill ha så hög täckning och då passar ju denna bra för dom, förstår ni?). Men den jämnar ut hudtonen och ger en fin lyster till huden. Foundationen innehåller SPF 18, vilket jag tycker är jättebra! Det är viktigt att skydda huden från solens strålar. Jag tycker också att den håller bra under dagen, vilket är ett stort plus! Kan nog säga att detta är en av dom bästa flytande foundations jag testat! Däremot har jag kikat runt lite på internet och läst om att den inte alls håller bra under dagen... Jag tror att det beror på vilken hudtyp man har! Själv är jag ganska torr men kan bli liite oljig på näsan under dagen. 139 kronor | ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ 5/5!


Concealer


"Fit Me-concealern suddar ut ojämnheter hos huden utan att dölja hudens naturliga lyster."

Denna concealer lyckas täcka rödheter och finnar på min hud, men tyvärr är den inte tillräcklig för att täcka mina mörka ringar under ögonen. Nu är jag väldigt mörk under ögonen, så jag skulle gissa att den räcker för många andra, men jag vill ha mer täckning. Men som sagt, i övrigt är den bra och väldigt lättjobbad i och med att den är tunn i konsistensen vilket också gör att den inte ser kakig ut på huden. 99 kronor
| ♥ ♥ ♥ ♥ 4/5 (hade önskat liite bättre täckning)


Puder


"Den lätta formulan matchar hudtonen och ger ett naturligt resultat, så enkelt."

Jag gillar att detta puder finns i nästan lika många färger som foundations, då är det lätt att välja ut sin rätta färg efter foundation. Puderpuffen som följer med känns plastig, så den undviker jag att använda. I övrigt är puderdosan supertrevlig, med en stor och bra spegel. Pudret fungerar jättebra tillsammans med foundationen, kan inte riktigt komma på något som är dåligt med det! 129 kronor | ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ 5/5!


Rouge


"Fit Me Blush smälter in i huden, för ett mjukt och naturligt färgresultat som håller länge."

Jag har rougen i färgerna "Medium Nude" och "Light Peach"och jag ääälskar dom båda! När man swatchar dessa rouge är de lätt att bli besviken, för på fingret blir det inte så mycket färg och det är inte så pigmenterat. Men jag måste säga att rouge som är för pigmenterade är inte roliga att jobba med! Så jag tycker att dessa är precis lagom för naturliga vardagssminkningar, då lägger jag dom med en fluffig pensel och resultatet blir fint! Dom är så himla lätta att jobba med! Gillar dom massor. Den lilla borsten som följer med är dock inget att ha. 109 kronor | ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ 5/5!



Och en liten video där jag lägger basen med FIT me!-produkter!
bloglovin


Kommentarer
Ella

Kan du inte göra en video där du visar och förklarar hur man applicerar rouge? :D

2012-04-02 @ 16:48:53
Matilda

Jag blir så himla sugen på att prova sminket! Tror jag ska testa när min nuvarande foundation tar slut.

2012-04-02 @ 17:05:36
URL: http://matildalinneaforslund.blogg.se/
Hanna

Hej Amanda! Jag har en liten fråga, ska man använda concealer och sen foundation, eller tvärtom (för att få bästa resultat)

Kram

2012-04-02 @ 20:31:53
Camilla

Åh så bra! Men jag får lite halvångest, sheeeit vad lång tid du tar på dig att lägga foundationen och vad mycket concealer du använder mot vad jag gör, kanske därför jag inte får bort mina mörka ringar under ögonen. ^^



Puderpenseln från färg. var ursöt, verkar jättebra också! Vart kan man köpa dem?



Jättegulligt nagellack du har på också, typ bubbelgumsrosa? Vart är det ifrån? :)

2012-05-17 @ 16:03:30
URL: http://thisiscamilla.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600