Dagens fråga - Concealer & Foundation, vad ska man använda först?

"Hej Amanda! Jag har en liten fråga, ska man använda concealer och sen foundation, eller tvärtom (för att få bästa resultat) Kram"

Hej! Det här med ordningen man lägger produkterna i är så himla individuellt! Man hör hela tiden olika, vissa make up-artister säger concealer först, andra säger foundation först, men egentligen så finns det ju inga rätt och fel, det gäller ju bara att du hittar det som passar bäst för dig. Men jag tänkte att jag kunde berätta hur jag gör! :D

När det kommer till neutraliserande concealers, alltså de som är mer gula/gröna och rosa/orangea i tonen (läs mer om neutraliserare här), så gillar jag att lägga concealern först, eftersom att foundationen sedan kan hjälpa till att tona ner färgen lite, så att det inte blir för gult/grönt eller rosa/orangeat.

Däremot gillar jag att använda concealers som är beiga efter foundation. Anledningen till det är att efter jag lagt foundation så täcker ju den vissa saker, därför kanske man inte behöver lägga lika mycket concealer. Förstår ni hur jag menar? Dessutom så är risken för att concealern "sveps" bort med foundationpenseln ganska stor, då måset man ändå gå tillbaka och täcka igen.



Hoppas att ni förstod vad jag menade, annars är det bara att fråga! (gärna på blogresponse om ni inte har blogg)
bloglovin


Kommentarer
Emmy

Hej! Måste först bara säga att din blogg är gryyym!



Men jag har en fråga. Jag brukar inte ofta ha foundation och sånt, bara mascara. Men jag har väldigt mörka ringar under ögonen och jag skulle vilja dölja dom med concealer, men då vill jag inte ha foundation/puder. Ser det konstigt ut då? Och har du någon concealer att tipsa om, för mörka ringar?



Kram! :)

2012-04-03 @ 18:38:35
URL: http://eemmys.devote.se
Matilda

Hihi, vi gör precis likadant! Innan jag läste ditt svar var jag nästan säker på att du skulle skriva att det var helt fel, men det är som du säger, man märker vad som passar bäst för en själv.

2012-04-03 @ 19:26:14
URL: http://matildalinneaforslund.blogg.se/
Takai;

btw sötnos! :} du är inte sugen på att förnya din blogg med en ny design? är lite sugen på att göra en sådan, har inte jobbat på ett tag haha! :} <3

2012-04-03 @ 23:02:39
URL: http://takai.blogg.se/
Amanda Nilsson

Hej!!

Jag skulle verkligen uppskatta om du ville berätta hur du lärde dig allt om smink osv, visa gärna länkar till videos osv. om du vet någon bra!

Kram

2012-04-04 @ 01:17:28
URL: http://amandasofianilsson.blogspot.com
Emilia Bokelund

hej sötis! Jag har några frågor, som jag erkligen hoppas att du kan svara på!
Jag har problem med finnar, och letar efter en fondation, som täcker. Vet du någon?
Sen primer, för hela ansiktet, kommer min fondation hålla hela dagen då? <3
hoppas att du kan sara på detta, har jätte problem med finnar, och vet inte vad jag ska göra!!<3

Svar: Hej! Har precis gjort en video på hur jag lägger min bas - kolla in den så pratar jag lite om foundations, primers och så :) Men en foundation som täcker bra är L'Oréal True Match (nämnde den inte i videon dock). Kram! ♥
Amanda

2013-01-18 @ 19:56:42
URL: http://miliabokelund.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600