Sminkskolan: neutralizer

En neutralizer är en produkt som med hjälp av kontrastfärger täcker över t.ex. röda partier och mörka ringar under ögon. Istället för att behöva lägga ett tjockt lager med en vanlig beige concealer för att täcka kan man använda en neutralizer som neutraliserar det man vill täcka över, då behövs bara en liten mängd produkt.

Det finns även olika typer av neutralizer, både i puderform och flytande form. Vill du ha en hög täckning på ett mindre område (t.ex. en finne) så är en flytande, riktigt tjock neutralizer ett alternativ, vill neutralizera rödhet på t.ex. kinder passar det bättre med en tunnare flytande, eftersom det är lättare att jobba på större ytor än en riktigt tjock.

Man använder huvudsakligen dessa två färger:

Gult/grönt - för att neutralisera röda partier, såsom finnar och rödhet runt näsa
Rosa/orange - för att neutraliser blå/lila partier t.ex. under ögonen eller för att täcka ytliga blodkärl

Det finns en mängd olika märken som säljer neautralizer, billiga varianter har b.la. Viva La Diva medan du kan hitta lite dyrare hon t.ex. Make Up Store. Själv så har jag tre olika varianter från MUS, här är dom:


Neutralizer Yellow - I tuben är det en gul neutralizer, den är ganska tunn i konsistensen och den använder jag på kinderna ibland när jag är lite rosig om dom. Man kan antingen använda den som den är eller blanda ut i foundationen om man tycker att den gula färgen blir för stark. 165 kr MUS
Cover All Mix - Ni har säkert hört talas om den här för den är omtyckt av många. Jag älskar den jag med! Den innehåller både gul och rosa neutralizer och om man tycker att de blir för starka i färgen kan man blanda ut med den beiga. Som ni ser så är den rosa helt slut eftersom det är den jag använder mest. 265 kr MUS
Easy Cover Blue - Köpte denna som kompliment när den rosa tog slut i CAM. Den är inte lika starkt rosa som den i CAM, men den har fortfarande en varm ton som går mot oranget så den funkar bra ändå! Den har lite krämigare konsistens än CAM och det gillar jag! 165 kr MUS
bloglovin


Kommentarer
Lina

:)

2011-12-28 @ 18:37:47
URL: http://linasliiiv.blogg.se/
Evelina

guuud vilken fin blogg!!

2011-12-28 @ 20:38:20
URL: http://ewiss.devote.se/
Wilma

Hej :).

Jag lägger till dig via bloglovin!

2011-12-29 @ 12:16:08
URL: http://swirya.blogg.se/
Elin

Jag har köpt den där tuben, för hon i affären sa att den funkade bäst av alla dom där för att täcka mörka ringar under ögonen. Men nu tycker jag knappt att det täcker nånting alls, och då vill jag köpa en ny. Funderar på den från vet n' wild för har hört att det är bra. Vad tycker du?

2012-01-03 @ 11:01:10
URL: http://eamandanielsson.blogg.se/
Trees gravid i london

Har aldrig vart into smink men vill kopa mig ett sant har kit, eftersom det verkar sa himla bra!! Ar det bra aven om man ar lite torr?

for foundation blir ju helt hejkomochhjalpmig om man e torr haha

2012-01-03 @ 12:07:57
URL: http://mangofisk.se
Hanne

Älskar din blogg. Superbra tips, du skriver på ett så bra sätt och så är du ju så duktig!



Kan vi inte få se en vanlig vardagssminkning och hur du går tillväga :)

2012-01-04 @ 01:43:55
URL: http://hannemattsson.blogg.se/
Bonnie

Väldigt inspirerande blogg måste jag säga, du är jätteduktig!



Du skulle inte vilja lägga ut en bild med/utan Easy Cover Blue från MUS? Funderar på att köpa den nämligen så det skulle vara kul att se.



Hur är mascaran från MIYO förresten? Bild? Är sugen på den också :)



Kram!

2012-02-14 @ 21:16:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600