Gårdagens look - There's no time for us

Igår när jag egentligen skulle plugga historia gjorde jag precis allt utom det, haha. Bland annat fick jag ett ryck och började sminka mig med min nya Naked 2 palett från Urban Decay. Extremt nöjd med mitt köp! Ska gå in mer i detalj på paletten i ett senare inlägg.
 
 
 
Har använt:
MAC Soft Ochre Paint Pot (primer)
Urban Decay Naked 2
Maybelline Gel Eyeliner
Isadora Inliner Kajal "Blonde"
MAC In Extreme Dimension Lash
 
Kinder:
Benefit Hoola Bronzer
ELF Studio Blush "Tickled Pink"
 
 
HALLÅ! Kan alla läsa detta! Får ångest på att mina sminkbilder alltid blir så dåliga, ingen intensitet fångas upp av kameran. Finns det några fotokunniga människor där ute? Skulle verkligen uppskatta om ni kunde komma med lite tips, skulle bli extremt glad! Tänker mig typ Linda Hallberg-stil... Har en Canon EOS 650D med kitobjektivet och 50mm f/1.4 förresten!
bloglovin


Kommentarer
Tezzilicious - A Nail And Beauty Blog

Det här var en mega snygg vardags sminkning :D du är väldigt duktig :)

2013-04-18 @ 23:33:51
URL: http://tezzilicious.blogg.se
Johanna

Hej!
Jag tror att hon redigerar sina bilder i Photoshop eller något liknande bildredigeringsprogram. Hon har skrivit förut att hon brukar öka intensiteten i bilderna så att färgerna syns bättre på bild och är mer i samma färg som i verkligheten än vad kameran fångar upp. :)

Jag fotar också mycket bilder på de sminkningarna jag gör och jag har samma kamera, Canon EOS 650D. Objektiven jag använder är 18-135 mm och ett 40 mm objektiv som också kallas ett pannkaksobjektiv. Det kan man inte zooma med däremot, men den tar grymma bilder på nära håll. :D

Brukar du fota i auto-läge eller ställer du in inställningarna manuellt? :)

2013-04-19 @ 12:36:01
Anna-Cee

Mitt tips är faktiskt att redigera bilderna i datorn. På min dator har jag ett pogram som heter typ Picasa, och tror det eller ej, men det är hur bra som helst! Jag använder det till att redigera mina nagelbilder och mina sminkbilder. På "snabbredigering" finns det en knapp som man kan trycka på som heter "jag chansar", automatiskt blir färgerna snyggare. Sedan finns det en annan kategori som heter "rolig och praktisk bildarbetning" och där kan du trycka på "boost". Sedan ställer du in hur mycket boost du vill ha. :)

2013-04-19 @ 17:08:55
URL: http://anna-cee.blogspot.com
Sofia

Snyggt! Älskar båda Naked-paletterna. Dessa är ren lycka för två sminkälskare som oss. :)
Kika gärna in min skönhetsbloggblogg också!
Btw, diggar verkligen dina videobloggar hehe. :)

2013-04-19 @ 18:56:27
URL: http://www.atsofias.blogg.se
Beatrice / Takai

No tiiimeee for uuus, ååh - är det Broder Daniel du tänker på? :o
Lyssnade på den imorse, så jäkla bra låt <3

2013-04-19 @ 19:46:15
URL: http://takai.blogg.se
R E B E C K A - S I U R U M A A

Hoppas du får en hjälpande hand nu!

1. Stå ALLTID där det är solljus. (Vid ett fönster eller om du har en extremt bra lampa som inte är gul eller blå:aktig i färgen.) Ditt rum är svinabra eftersom det är så vitt och ljust!
2. Fota i alla möjliga vinklar och inställningar (jag rekommenderar manuella inställningar) så kan du välja ut "the perfect snap".

3. (Om du vill att dina bilder ska bli lite mer "intensiva" så borde du checka in denna länk https://www.youtube.com/watch?v=8NkOG45ETUw !)
Där kan du ljusa upp färgen i ögonen så blir bilden lite mer maffigare (vad jag tycker!) :-)

Annars tycker jag att dina bilder blir helt perfekta om du vill visa din sminkning! Du får fram färgerna bra och du ska inte behöva oroa dig över något sånt! :-)

Hoppas detta hjälpte dig och ha en riktigt trevlig helg!! (Älskar din blogg hihi).

Svar: Tack så mycket för hjälpen, vad go du är! <3
Amanda

2013-04-19 @ 20:03:18
URL: http://iloveyoubeautiful.blogg.se
Frida

jag älskar din blogg och dina videos!!! Jag har också väldigt mörka ringar runt ögonen och skulle bli verkligen super duper glad om du gjorde ett inlägg om just mörka ringar, vilka concealers du har och vilka du gillar av dom! Kan verkligen inte hitta någon som funkar! :(

Svar: Ska försöka fixa ett inlägg om det :D Kram!
Amanda

2013-04-22 @ 16:13:58
stina

Gud vilken fin sminkning!!!

Läs gärna min blogg www.raincoat.blogg.se

2013-05-01 @ 15:39:49
URL: http://raincoat.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600