MIYO Fluid Foundation & Compact Powder

De första produkterna jag ta en lite närmare titt på av de jag fick hem från det nya märket MIYO är Fresh Face Fluid Foundation och Doll Face Compact Powder. Några av er ville också gärna se mascarorna, men jag vill testa dom lite mer innan jag recenserar!

MIYO står för My Identity Youthfully Original


Doll Face Compact Powder, 59 kronor & Fresh Face Fluid Foundation, 59 kronor

Mitt första intryck av foundationen var att den hade en annorlunda konsistens, den var lite mousse-aktig, ganska torr och matt. Jag la den med en foundationpensel och som ni kan se täckte den väldigt bra:


FÖRE/EFTER Fresh Face Fluid Foundation. Har bara använt foundationen, ingen concealer eller liknande.

PLUS
+ Bra täckning
+ Resultatet blir riktigt matt
+ Lätt att jobba in
+ Den doftar fräscht men inte för mycket
+ Billig!

MINUS
-
Resultatet ser pudrigt ut
- Finns bara i 6 nyanser
- Passar inte bra på torr hy



Med Doll Face Compact Powder. Foundationen gav som sagt ett väldigt matt resultat, men jag vill ändå lägga puder på för att huden ska bli silkeslen & för att inte riskera att det blir fläckigt när jag ska lägga solpuder, rouge etc.

PLUS
+ Mattar ner bra
+ Billig
+ Stor och bra spegel med

MINUS
- Puderpuffen som följer med är inte alls bra
- Hade varit bra om det fanns en transparent variant

Produkterna kommer finnas i butik från mars månad!
bloglovin


Kommentarer
CASSANDRA - Gör headers till din blogg!

super bra blogg!

något tips på en bra täckning i ansiktet för torr hud? :)

2012-01-14 @ 15:01:40
URL: http://bruudar.blogg.se/
Jessica

Synd att den va så torr i konsistensen, jag och en del andra är ju torrai huden och då passar det ju inte så bra. Men de har väl tänkt att större delen av alla ungdomar har fet hy och att en torrare, matt foundation passar det bättre. SKa bli kul att se det andra! :)

2012-01-14 @ 17:14:39
URL: http://anderssonpaulsson.blogg.se/
sandra

Vad för foundation rekommenderar du om man har torr hud? Jag är nästan helt lost i sminkvärlden xD

2012-01-15 @ 18:09:26
URL: http://sandrewsliv.blogg.se/
isabell

Vad heter färgen du använder på den här foundationen? :)

2012-04-24 @ 22:04:17
URL: http://claraisabell.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600