Det lilla extra - Brynmarkering

Tänkte börja med en ny liten serie av inlägg här i bloggen som jag kommer att kalla "Det lilla extra" och det kommer att handla om hur man med hjälp av små enkla knep kan addera det där lilla extra till såväl vardagssminkningar som lite mer festliga sminkningar. Hoppas att ni kommer gilla det!
 
 
Idag tänkte jag visa hur man enkelt kan göra sina ögonbryn lite mer markerade och skarpa, tycker själv att det är supersnyggt! På bilden ovan kan man tydligt se att området kring brynet blivit highlightat, snygg eller hur?
 
 
STEG 1: Lägg en ljus (ljusare än din hy) flytande concealer under brynet så nära du kan utan att gå över själv brynet, använd en platt pensel som gör det lättare att få en riktigt snygg skarp linje. STEG 2: Gör samma sak ovanför brynet (valfritt). STEG 3: Blanda ut linjerna med hjälp av fingret, men bara de linjer som inte ligger mot brynet. STEG 4: Om du vill fixera concealern lägg en matt eller skimrig ljus skugga där du la concealern. Du kan även skippa concealer-delen helt om du vill, men då blir inte brynet lika skarpt.
 
FÖRE/EFTER. Jag valde en matt skugga och därför blir highlighten väldigt diskret som ni ser. Kör på med skimmer om du vill ha mer effekt! Detta tycker jag dock är perfekt till vardags. Till fest kan det verkligen vara supersnyggt med en riktigt skimrig skugga.
bloglovin


Kommentarer
Matilda

Precis min stil på smink! Älskar att ha eyeline, det ser naturligt ut men ändå med en liten snygg detalj ♥

2013-01-13 @ 11:05:42
URL: http://matildacarlssonss.blogg.se
Em

Böjer du inte fransarna?

Svar: Jo :)
Amanda

2013-01-14 @ 16:46:00
Elsa

Vilken skugga använder du? :)

2013-07-18 @ 16:57:59
URL: http://elsaboanges.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600