Allt för en bättre bas

♥ Börja med ett rent och återfuktat ansikte.
Smörjer du inte in med en fuktkräm innan du lägger sminket torkar det lättare ut huden. Låt också krämen sjunka in innan du fortsätter så sminket inte glider av utan får fäste.

♥ Använd en bra primer.
En primer får sminket att hålla bättre och ger en jämnare applicering. Smashbox Photo Finish, Lumene Mattifying & Retexturizing primer, Too Faced Primed & Poreless och Make Up Store Aqua Cooling Powder är alla ansiktsprimers jag varmt rekommenderar.

♥ Det är viktigt med en bra concealer.
Om man har lite finnar, mörka ringar under ögonen och annat man vill täcka är en bra concealer att rekommendera. Cover All Mix (Viva La Diva har ett jättebra budget-alternativ) har jag skrivit om många gånger förut, men många har den som favorit och den är toppen! Dock så verkar den tyvärr lite uttorkande, men då kan man istället använda flytande concealers, som t.ex. Maybelline FIT Me! som även den är en favorit.

♥ Använd en foundation som är anpassad efter din hudtyp.
T.ex. ska du undvika oljebaserade foundations om du lätt blir fet i huden och är du torr ska du se till att använda en foundation som återfuktar. Tikeis mineralfoundation och Make Up Stores Matt Foundation är mina två favoriter!>

♥ Löspuder eller kompaktpuder?
Jag föredrar löspuder framför kompaktpuder på morgonen. Kompaktpuder är bra att ha med sig i väskan för att bättra på under dagen, men löspuder är bäst! Dock väldigt osmidigt att ha i väskan... Men det ger en väldigt fin finish och mattar ner bra! Kompaktpudret jag gillar mest kommer från Deborah och heter "Newskin Foundation".>

♥ Använd penslar!
Finns både billiga och dyra. Billiga finns på bl.a H&M och Lindex och de lite dyrare hittar du på Make Up Store och MAC. Även Smashbox, Lancôme har ännu lite dyrare. KICKS och Åhlens har något i mellan-prisklassen. T.ex foundationpensel gör att foundationen får ett mycket finare jämnare resultat. Det är också väldigt lätt att jobba in produkterna också! Kan gå in lite mer på just foundationpenslar i ett annat inlägg!
 
bloglovin


Kommentarer
Louisa

Vad använder du för löspuder? :) Och har du något tips på ett bra löspuder som håller ansiktet någorlunda torrt hela dagen? Använder ett från elf nu, det funkar bra men det är tyvärr lite rosa i tonen och inte helt transparent... :(

Svar: Från Make Up Store! Tycker det är superbra verkligen! Dock upplever jag att jag måste bättra på under dagen, men jag blir lätt lite fet runt näsan så det beror helt enkelt på vilken hudtyp man har :)
Amanda

2013-01-10 @ 20:25:44
URL: http://louisamelin.blogg.se
kajsa

hur funkar make Up Store Aqua Cooling Powder? är nyfiken på den men jag har ingen aning om hur man använder en primer i puderform!

Svar: Åh ääälskar det! Jag brukar bara lägga den efter att dagkrämen sjunkit in lite med hjälp av en kabukiborste :) Tack inte alls särskilt mycket, bara så man ser att huden blir nermattad :)
Amanda

2013-01-10 @ 20:32:14
URL: http://kajsarinna.blogg.se/
Matilda

Hej!
Vad kommer den platta penseln ifrån? Har letat efter en sån jättelänge och skulle vara tacksam för svar! :)

Svar: Sigma ^^
Amanda

2013-01-10 @ 20:42:52
Filippa & Talia

- vilken/vilka fuktkrämer är bra att använda?
älskar din blogg :)

Svar: Tycker faktiskt att Niveas är riktigt bra och prisvärda! :) Tack!
Amanda

2013-01-10 @ 21:23:15
URL: http://modernsparks.blogg.se/
Nattaly

Jag får alltid lite fet hy under dagens gång, använder Make Up Stores Matt Foundation. Har blandhy tror jag. Passar Make Up Stores Matt Foundation mig eller skulle du rekommendera någon annan till min hy?

Svar: Låter samma som för mig! Blir också lite fet även när jag använder deras matt foundaion... Har inte hittat någon foundation som funkar bra för det tyvärr :(
Amanda

2013-01-10 @ 21:46:45
URL: http://nattaly.com
Ebba

Var hittade du din Lumene natural code foundtation, kan inte hitta den någonstans? :) Väldigt roligt inlägg att läsa förresten!

2013-01-14 @ 20:23:17
URL: http://ebwe.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600