Tinted Moisturizer + fråga till er

Häromdagen testade jag en (för mig) ny tinted moisturizer från Dermalogicas ungdomsserie Clean Start som jag fick med en tester på när jag var på ansiktsbehandling för ett tag sedan. Jag kände att jag ville testa den för att jag vill verkligen gilla tinted moisturizers, de är ju perfekta på sommaren i och med att dom är så lätta på huden! Har tidigare testat Garnier's BB Cream (också en liten tester jag fick med i VR), slängde den dirket haha.

Anledningen till att jag "inte gillar" tinted moisturizers är för att dom är just färgade dagkrämer. Därför ger dom ingen täckning utan jämnar bara ut hudtonen lite. Så ja, jag vill helt enkelt ha mer täckning än vad en TM ger mig... Men det betyder ju egentligen inte att jag tycker att dom är dåliga, t.ex. denna från Dermalogica höll ju vad den lovade och jag hade nog gillat den om jag hade bättre hy. Men men... Kommer nog hålla mig till vanlig/mineral foundations!


Här har jag använt TM från Dermalogica... Tog dock lite mineralfoundation över för att jag inte vart riktigt nöjd hehe :)



Nu vill jag jättegärna veta: Vad tycker NI om tinted moisturizers? Är det något ni använder?
bloglovin


Kommentarer
Sofie

Jag använder mig av Garniers BB-creme och sen så har jag min mineralfoundation över! Tycker det funkar perfekt för mig då det ger mig en bra återfuktande bas samt den täckning jag vill ha. Har använt det varje dag nu när det har varit så varmt ute! :)

2012-05-28 @ 18:22:27
URL: http://annasofiekarlsson.sajk.com
Matilda

Jag provade också den från garnier och fick tvätta bort den direkt, totalt värdelös!

2012-05-28 @ 18:31:25
URL: http://matildalinneaforslund.blogg.se/
josefine

Har följt din blogg ett bra tag nu men det här blir första kommentaren! :)



Jag använder tinted moisturizer till sommaren då man blivit lite brunare eftersom att de jag har testat har en tendens att gå just mot det solbruna hållet. Dessutom är jag likblek så på vintern använder jag mig av foundation men på sommaren är den tinted moisturizers som gäller, upplever själv att min hy blir bättre under sommaren och mina mörka ringar försvinner och behöver då inte foundation! :)



Ha en bra dag! :)

2012-05-28 @ 18:33:23
URL: http://youngdreamer.blogg.se/
cecilia dijkstra

Jag har bara testat en från elf vilken jag inte gillade.. Men har inte testat någon från något högre märke så vet inte riktig:) Är riktigt sugen på att testa Laura Mercier's variant.

2012-05-28 @ 18:52:01
URL: http://pervo.blogg.se/
Josefin

Konstigt nog har jag aldrig provat hehe :)

2012-05-28 @ 19:30:04
URL: http://jossansfinast.blogg.se/
Soile

Jag använder BB cream och älskar den! Jag har ojämn hudton och har mycket finnar, men jag blir så torr i huden när jag använder vanlig foundation och Tikei's produkter. BB cream ger en naturlig lyster och gör inte min hud torr :)

2012-05-28 @ 19:31:06
Johanna make up, nails och trams.

ett tips är att du tar en fuktad/blot buffingbrush och lägger din vanliga foundation så blir det ett mycket skirare resultat och i princip samma som en tinted moisturizer fast med bättre täckning :)

2012-05-28 @ 20:04:36
URL: http://theniceness.blogg.se/
Ellen ♥

jag både gillar och ogillar TM!

Jag är lite på din sida där med att de är oftast bra på vad de gör, men jag gillar mer foundations eftersom att min hud inte är jättebra!

KRAM! Jag älskar din blogg föresten ♥ :D

//Ellen ♥

2012-05-29 @ 15:47:07
URL: http://beautylover.blogg.se/
Hannah M

Hej!



Ville bara säga att jag precis hittade din blogg och den är helt fantastiskt! Jättevackra bilder, du kan vad du pratar om och du är riktigt duktig på att sminka! Jättefint!

2012-05-30 @ 15:34:05
sara

Jag älskar BB från garnier! Ibland kompletterar jag med lite concealer och de dagar jag vill ha ett mer täckande resultat kör jag mineralfoundation över, tycker det blir kanon!

Men 'är man ute efter ett täckande resultat blir man såklart inte nöjd, det är ju inte tanken med produkten heller. Jag gillar att man får ett resultat som "bara förbättrar min egen hud lite"

2012-06-01 @ 08:40:34
URL: http://eyedust.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600