Recension: Easy Cover Blue

Fick en fråga för ett tag sedan om jag skulle kunna visa före- och efterbilder när jag använt Easy Cover Blue från Make Up Store och jag tänkte faktiskt göra en recension på den nu! Det är alltså en concealer som används under ögonen för att neutralisera det blåa. Jag köpte den i höstas någon gång för jag behövde ett kompliment när den rosa färgen i min Cover All Mix hade tagit slut.



Vad jag tycker om den
Jag har haft lite delade åsikter om den här. Först gillade jag den inte alls eftersom den inte täckte lika bra som den i Cover All Mix så det var en stor besvikelse. Jag köpte den här i hopp om att den skulle vara krämigare men ändå täcka lika bra, och ja, visst är den krämigare men som sagt, täckningen når inte upp till samma nivå. Så det som är bra med den är att den har en krämig konsistens, det gör att den blir lättarbetad. Men det jag inte gillar med den är nyansen, jag tycker att den är för mörk. Jag gillar att använda en concealer som är ganska ljus under ögonen, då ser man mycket piggare ut. Dessutom är den mer orange än rosa (rosa är den färg jag tycker fungerar bäst). Här kan ni se en före- och efterbild:



Jag gillar ändå resultatet efter att man använd den, den täckar hyffsat i alla fall. Så jag skulle rekommendera den här till er som inte vill täcka så jättemycket, som vill ha en krämig formula & som inte är superljusa i hyn som jag är.

Trots att jag inte gillar den så mycket ger jag den ändå 4/5 i betyg eftersom att den just inte utlovar en mycket hög täckningsgrad, för produkten håller ändå vad den lovar om ni förstår hur jag menar? Den passar absolut till vissa, men inte så bra till mig. Nästa gång jag går in på Make Up Store tänker jag köpa en Cover All Blue istället, som motsvarar den rosa i Cover All Mix som jag vet att jag älskar! :)

♥ ♥ ♥ ♥
4/5

Den kostar 165 kronor
bloglovin


Kommentarer
Jonna

En fråga som jag hoppas du kan svara på, jag har en ren hy ganska fin så, men ibland så kan jag få finnar som nästan kan se ut som vatten koppor dom bara är röda liksom inget me hur är det bästa sättet att täcka, då jag använde mineralsmink, kan jag bland bare minerals smink med make up stores cover all mix? eller hur gör jag för den bare minerls cocealern täcker inte dom röda prickarna...

2012-03-01 @ 23:38:33
URL: http://flickanjonna.blogg.se/
mirela

Detta är ingen reklam, utan mer ett tips för dig som bloggar eller tillbringar mycket tid på t.ex internetshoppar!



Gillar du att shoppa över internet? Eller gillar du helt enkelt att fynda otroligt fina plagg och skor? Då är Members.com en sida för dig. Skicka din mejl till mig på en kommentar(eller svara på denna kommentar i ett inlägg hos mig) så får du nu 50 kr att handla för MEN bara om du blir medlem genom en inbjudan som jag skickar till dig, alltså går det inte att få 50 kr genom att registrera sig själv.



Har du ingen susning om vad jag pratar om? Haha, förstår att det kan bli lite rörigt. Gå gärna in på min blogg så kan du kika på ett inlägg där jag har skrivit om detta! :) Kram på dig!

2012-03-02 @ 00:49:13
URL: http://ellabee.blogg.se/
Bonnie

Tack för inlägget! :D Din blogg är grym!

2012-03-02 @ 18:20:54
Amanda Magnum

Tyckte också att den var för mörk när jag swatchade den i affären, jag använder densamma, fast i färgen "chai"! Funkar super mot mörka ringar :)

2012-05-09 @ 17:52:49
URL: http://amandasbeauty.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600