Make Up Stores Wonder Powder

Enligt Make Up Stores hemsida ska detta puder jämna ut hudtonen & dölja fina linjer, låter alltså som en produkt som man vill använda som bas i hela ansiktet (alternativt som puder ovanpå foundation). Men till just det ändåmålet skulle jag fetdissa den här produkten. Det här pudret är enligt mig alldeles för skimrig för att använda i hela ansiktet, det ser bara onaturligt ut och små prickar och finnar kommer fram ännu tydligare. Däremot älskar jag att använda det som highlighter! Mineralerna i pudret fångar upp ljuset perfekt när man använder det på kinderna, gillas starkt!

Jag använder oftast färgen Sinai som är den ljusaste nyansen. Det är den jag använder på dessa bilder:


Jag köpte den i ett "Wonder Kit" där man får med 4 st Wonder Powder i 3 grams burkar och 2 penslar, hela kitet kostar 795 kronor. Köper man dem var för sig kommer de i 19 grams burkar och kostar då 395 kronor styck.


Sveper bara över det på kinderna med en snedställd rougeborste för att få ett fint skimmer. Ibland lägger jag det innan rouget, då "lyser" skimmret igenom rouget och ger det en väldigt fin lyster!


Svårt att fånga upp skimmret med kameran, men det blir i alla fall väldigt fint :)



LÄS DETTA: En annan anledning till att jag inte använder det i hela ansiktet är att detta mineralpuder innehåller ämnet Bismuth Oxychloride, en tungmetall som tillför skimmret till många mineralpuder. Bismuth Oxychloride är inget direkt farligt ämne, men många upplever när man använder smink med detta ämne så börjar det klia märkbart när man utsätts för värme. Själv har jag inte märkt av den här klådan, men jag undviker att använda puder som innehåller Bismuth i hela ansiktet. Det finns otroligt många mineralpuder som innehåller just Bismuth Oxychloride, t.ex. I.D's och många budgetmärken som Isadora, L'oreal osv. eftersom att det är ett billigt ämne som ofta används för att "fylla ut" produkterna. Så har ni problem med klåda så kan detta mycket väl vara anledningen. Som sagt, det är inte farligt, men värt att tänka på.
bloglovin


Kommentarer
Emma

Fint blir det :)

2012-03-01 @ 15:44:27
URL: http://emma-ls.blogspot.com
Sally

Hur har du råd med så mycket Make Up Store produkter?

2012-03-02 @ 16:30:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600