Skugga som faller under ögat? Här är lösningen!

Tänkte att jag kunde dela med mig av ett litet tips som jag snappade upp på youtube häromdagen - nämligen lösningen på skugga som faller under ögonen. Jag vet inte om ni har hört talas om så kallade "Shadow Shields"? Det är som en tejp som man sätter under ögat för att ögonskuggan inte ska fastna i basen. Eftersom vanlig tejp kan sitta lite väl hårt på huden och t.ex. servetter måste man hålla i hela tiden är det en väldigt smart grej. Löspuder gillar jag inte heller att använda då det blir lite väl pudrigt efteråt. Dock har i alla fall inte jag sett sådana "Shadow Shields" här i Sverige och sedan är dem säkert ganska dyra med tanke på att man bara kan använda dem en gång.

jag såg en som tipsade om att använda post it-lappar istället! Hur smart som helst ju. Dom sitter inte alls fast hårt och i värsta fall behöver man bara lägga lite extra puder över det område lappen suttit på. Post it-lappar är ju dessutom ofta väldigt billiga och lätta att få tag på.



bloglovin


Kommentarer
Mikaela

Bra tips! Hittade précis ett paket med sådana, så nu får jag användning av dom också :)

2012-06-12 @ 17:27:24
URL: http://predator-in-a-maze.tumblr.com
Matilda

Smart! Jag brukar alltid "dutta" lite tejp efteråt men dessvärre blir det ofta som du beskriver, basen blir förstörd.

2012-06-12 @ 17:34:18
URL: http://matildalinneaforslund.blogg.se/
cecilia dijkstra

använde en skugga förut som det ramlar mycket av, men jag höll en böjd pads under ögat vilket kan vara lite krångligt samtidigt som man försöker fixa en snygg sminkning så detta var ju jätte smart :)

2012-06-13 @ 01:50:28
URL: http://pervo.blogg.se/
Johanna

haha! Smart! De ska jag ta och prova, brukar hålla toapapper under men detta låter smidigare :)

Svar: Hehe :) Har också prova toapappers-metoden... Det blev lite krånligt ;D
Amanda

2012-06-27 @ 15:51:20
URL: http://themakeupbag.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600