Hår-rutin

Hej hej! Tänkte visa er vad jag använder för produkter till håret. Har alldeles för få hårinlägg i bloggen! Kan ju börja med att säga att jag har tjockt hår som är ganska uppklippt, produkterna nedan är de som funkar bra för mig och min hårtyp.



I DUSCHEN

1. Shampo "Grazette Neccin Shampoo Dandruff Treatment" - Jag har väldigt torr och känslig hårbotten, så för mig är detta det perfekta shampot! Det motverkar torrhet och irritation, tycker verkligen att det funkar! Eftersom att jag också har tjockt hår är mitt hår känsligt för mjäll, om jag t.ex. somnar med blött hår, använder mössa för mycket osv. så får jag lätt mjäll eftersom hårbotten blir så instängd. Så detta är ett shampo som funkar toppen för mjäll också! Kostar ca 170 kronor.

2. Balsam "Dove Intense Repair Express Intensivbalsam" - Bästa budget-balsamet! Använder det också som inpackning (genom att låta det sitta i lite längre) då & då. Gör håret supermjukt och glansigt, gillar det massor! Kostar ca 40 kronor.

EFTER DUSCHEN

3. Leave-in cream 1 "Tony & Guy Rapid Response Leave-In Conditioner" - För att bli av med frissighet använder jag nästan alltid detta leave-in balsam. Det gör håret lent, glansigt och mjukt. Brukar först kamma ut håret lite lätt, sedan har jag i denna produkt (inte närmast hårbotten) och efter det borstar jag ut håret ordentligt, då sprids produkten verkligen ut i topparna. Kostar ca 150 kronor.

4. Leave-in cream 2 "TIGI Catwalk Curl Collection Curls Rock Amplifier" - Ibland känner jag för att definera lockarna och få lite mer liv i håret och då använder jag den här krämen från TIGI som jag verkligen gillar! Man måste dock vara nogrann med att sprida ut produkten i håret ordentligt, annars blir det vitt på vissa ställen när den torkat. Men annars toppen! Kostar ca 240 kronor.

5. Värmeskydd "Aussie Take The Heat Leave-in Cream" - Ytterligare en leave-in cream! Denna använder jag om jag ska blåsa, locka eller platta håret. Det är ju svårt att säga om ett värmeskydd funkar, men luktar gott och lämnar håret mjukt och glansigt gör den! Ska jag använda värme på håret använder jag bara denna, alltså ingen av de två sistnämnda (med undantag av TIGI's leave-in efter att jag lockar håret ibland). Kostar ca 125 kronor.

Jag använder väääldigt sällan värme på håret! Mest för att jag aldrig har tid att styla det på morgonen, brukar mest låta det vara som det är. Sen spelar ju såklart det faktum att värme sliter så mycket på håret roll. Undviker helst hårblås, plattång och locktång.

bloglovin


Kommentarer
Anonym

Du har verkligen jättefint hår! :)

2012-06-05 @ 18:52:47
URL: http://matildalinneaforslund.blogg.se/
Linn

Åh herre vad mycket grejer! Men håret är ju fint med så!

Jag har tjockt långt hår, använder bara head&shoulders schampoo för torr hårbotten och har i lite antifrizz-olja när det fortfarande är blött. Jag använder mycket sällan balsam, en gång i månaden kanske.

Trots min något fattiga hårvårdsrutin så får jag komplimanger varje dag. Det visar verkligen att ingen rutin är dålig utan det gäller bara att hitta en som passar just DIG. :)

2012-06-05 @ 19:15:24
Fanny - foto&vardag

Tack så jättemycket för inlägget! :)

2012-06-05 @ 20:25:02
URL: http://pixelin.blogg.se/
Erica

Hej! tack för ett superbra tips!!



Jag har också mycket och tjockt hår och det är mycket fall och liv i det. Ibland är det kul att krama upp håret och göra det lockigt! Tycker du att nr 4. (Leave-in cream 2 "TIGI Catwalk Curl Collection Curls Rock Amplifier" ) gör att ditt hår blir lockigare?? Tidigare använde jag en produkt som hette Making waves men det har utgått och efter det har jag inte lyckats hitta någon som jag gillar!



KRAM ERICA

2012-06-06 @ 10:47:25
URL: http://thereisnoplacelikehome.blogg.se/
Emilia

Bra tips! Mitt hår brukar också bli lite frissigt efter att jag har duschat så jag undrar var man kan köpa produkt nr 3? Superbra blogg! :)

2012-06-06 @ 15:58:46
Erica

Hej! Tack för tipsen!!! Jag har också ganska mycket hår med mycket fall och liv i. Ibland är det kul att krama upp det så det blir lockigt! Är nr 4 den bästa produkten då som du tycker. Eller har du tips på någon annan som är välidgt bra på att fixa lockar och hålla dom på plats??



Kram

2012-06-07 @ 08:20:44
URL: http://thereisnoplacelikehome.blogg.se/
Sara

Riktigt snygg makeup!
Skulle gärna se en tutorial på den :D
Kan inte riktigt klura ut hur du använt alla färgerna.

Ha en bra dag! :)

Svar: Åh tack :D Förstår dock inte vilken sminkning du menar? :)
Amanda

2012-07-11 @ 11:17:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600