Glöm inte solskyddet!

En solig dag som denna är det suuuperviktigt att komma ihåg solskyddet! Tror att många inte tänker på det såvida man verkligen planerar att ligga ute och pressa. Men solen ligger ju på huden hela tiden när man är ute! Så glöm för guds skull inte solskyddet, det är en så oerhört bra livsförsäkring. Och oroa er inte, ni kommer bli bruna ändå ;)
 
Idag testade jag en ny solkräm för ansiktet från ACO, la den innan jag la sminket och den kändes väldigt bra! Nu är det ju svårt att säga om en solkräm fungerar eller inte, men jag litar på att alla som tillåts sälja gör det. Tycker den här var bra då den sjönk in i huden fort och efterlämnade ingen äcklig hinna. Det är jättebra att komplettera hudvårdsrutinen varje dag med en skolskyddskräm om sin vanliga dagkräm inte innehåller SPF.
 
 
 
Här är en jättebra liten filmsnutt som påminner oss om varför det är så viktigt att skydda sig från solens starka strålar!
 
 
Såg denna video på Aidas blogg, tyckte den var himla bra så jag visar er också!
bloglovin


Kommentarer
Julia

Verkligen ett bra inlägg och en bra film!

Svar: Kul att du gillade det :)
Amanda

2012-07-05 @ 18:48:08
URL: http://lialialia.blogg.se
Hanna-Beautyboken

Ditt rum verkar så mysigt med alla feminina detaljer <3

Svar: Hihi tack :D
Amanda

2012-07-05 @ 18:50:57
URL: http://beautyboken.blogg.se
B R O W N S U G A R

Älskar första bilden! :D

Svar: Tack tjejen :D
Amanda

2012-07-06 @ 22:15:10
URL: http://www.brownsugar.blogg.se
Veronica

Solskydd ja. Det är jag tyvärr alldeles för dålig på att använda. Fömodligen för att jag har en megatub hemma som jag inte har lust att släpa med mig i handväskan. Jag har nyligen lärt mig den hårda vägen att solskydd är superduperviktigt! Jag var nämligen ute när vi hade som bäst väder i Boråstrakten, i maj månad tror jag, från kl 9.00 till kl 17.00 i gassande sol. Inga moln i sikte. Jag brände mig så fruktansvärt illa. Huden var alldeles illröd, såg ut som om den kunde spricka bara man tog på den. Efter några dagar fick jag blåsor, ovanför brösten, eftersom jag hade använt en topp med rund ringning på. blev som en haklapp ungefär. De första 4-5 dagarna hade jag så ont i nacken och på bröstet så jag kunde inte röra mig ordentligt. Kalla, fuktiga handdukar och kylbalsam var min räddning under de dagarna. Efter det har det mestadels varit regn, regn och åter regn så något solskydd har inte behövts. Men jag har lärt mig min läxa. Solskyddet finns numera framme, och jag planerar att skaffa en mindre version, som får plats i min handväska ;) för det var ingen trevlig erfarenhet, inget jag vill rekomendera ens till mina fiender om jag nu har några :)

2012-07-07 @ 00:15:45
URL: http://veronicalilja.wordpress.com/
Fanny - foto&vardag

Jag blir lite rädd, idag var jag stranden och innan vi åkte tog jag solskydds kräm faktor 6! Det var kanska inte så mycket, men jag ville bli brun, jag tog dock inte på benen och ryggen så mycket. Och nu när jag kom hem så jag ju att jag var ganska röd, jag var inte jätterbränd men bränd och jag lite rädd att det är farligt och, det går ju över och jag blir brun imorgon/övermorgon.. men om man t.ex tar solskydds faktor 30, blir man ändå brun då? :)

Svar: Ja, man blir brun även med hög SPF! :) Skillnaden är att det tar lite längre, men många påstår att brännan blir jämnare och håller bättre!
Amanda

2012-07-08 @ 21:54:08
URL: http://pixelin.blogg.se
Aidas Make Up

Så kul att se att du skriver om solskydd, ett så viktigt ämne! Bra Amanda, tack för länken dessutom. Det är en riktigt fin videosnitt de har fått ihop, fick gåshud i hela kroppen!

Svar: Åh tack själv :D
Amanda

2012-08-10 @ 20:10:10
URL: http://aidasmakeup.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600