Fixa Beach-looken!

Jag tillhör den grupp av människor som älskar beach-lockar, ni vet såna där man får efter att man badat i saltvatten! På sommaren ser det bara så... slarvigt snyggt ut, haha. Dock är det ju inte varje dag man har tillgång till att bada i havet, så då får man fixa till det på annat sätt, nämligen med saltvattenspray.
 
Jag använder en från Tony&Guy som heter "Beach Curl Spray" som jag sprayar lätt i håret, sedan använder jag händerna och kramar in produkten i topparna, då framhävs lockarna och man har fått en härlig beach-look. DOCK så brukar de flesta saltvattensprayerna ge en ganska klistrig känsla och det blir svårt att borsta ut håret, denna är inget undantag. Men efter en hårtvätt är det inga problem!
 
Den kostar runt 120 kr och luktar sååå gott!
 
FÖRE/EFTER, ni ser vilken sida jag haft i sprayen i va? ;) Haha, överglad tjej också!
bloglovin


Kommentarer
Carros Beauty - a Beauty Blog

Fy tusan vad du är vacker!

Svar: Åh detsamma x1000 Carro!
Amanda

2012-07-09 @ 16:30:48
URL: http://carrosbeauty.com/
cecilia dijkstra

den looken är verkligen snygg! Tyvärr tycker jag att jag har för kort hår jag att göra den snygg..:(

2012-07-09 @ 16:42:28
URL: http://pervo.blogg.se
emilia

vad heter din kamera?:) och har inte du problem med att det kan bli suddigt om man tar kort utan blixt?
Jag har en Canon eos 400D och det blir nästan alltid suddigt om jag inte använder stativ eller det är jättebra ljus.

Svar: Canon EOS 1000D. Dåligt ljus + Liten bländare = Suddiga bilder. Det du kan göra är att göra bländaren större (genom att bläddra till AV på ratten) och sedan dra ner på hjulet så att det står så det blir en så liten siffra som möjligt. Då öppnas gluggen mer och mer ljus kommer in! Sedan kan du också höja ISO:n (på ISO-knappen över ratten), ju högre ISO, desto ljusare bilder men också brusigare bilder. Lycka till! Kram
Amanda

2012-07-09 @ 17:37:03
Jessica

Straghtening krämen som är bredvid, funkar den bra? Letar nämligen efter någon bra :)

Svar: Har inte använt den så mycket så jag vet faktiskt inte... Tycker den är bra på det sättet att den gör håret mjukt och mindre frissigt, men om den gör håret rakare har jag inte riktigt testat :D
Amanda

2012-07-16 @ 16:10:51
jag

Vart har du köpt straightening krämen och vad kostade den? Gör gärna ett inlägg om hur man använder den, resultat och så. Vore kul att läsa om :)

Svar: Köpte den på Dollarstore tror jag! Använder den dock aldrig... Den kostade kanske runt 30 kr :)
Amanda

2012-07-29 @ 23:29:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600