Svar på frågestunden del 2

Här kommer resten av svaren! :)



Har du provat använda ricinolja, isåfall hur bra funkar det?

Nope!

 


Dina bästa tips för att få ren och fin hy?

Att hålla den ren helt enkelt, inte använda för mycket produkter som täpper igen porerna och satsa på produkter som låter huden andas.

 


Tips på billig budget serie för huden?

Lumene Vitamin C+ serien gillar jag starkt!

 



Vad använder du för kamera?

Canon EOS 1000D, ofta med kitobjektivet (18-55) när jag fotar produkter, sminkningar osv. Ibland använder jag Canon ef 50mm f/1.4

 


Har du provat e.l.f:s foundation och puder, isåfall hur är hållbarheten?

Nej, har tyvärr inte testat dom!

 


Vad är skillnaden på primer och serum?

Primer fungerar som ett underlag för smink medan ett serum är mer en hudvårdsprodukt. Man skulle väl kunna säga att en primer hjälper sminket och serumet hjälper huden! :)

 


Vilken ögonskugga är din absoluta favorit?

Den jag använd mest är en brun från KIKO, älskar den!

 


Favoritmascara?

L’oreal Voluminous x4 Waterproof!

 

 


Favorit läppstift?

”Baby” från Make Up Store och ”Flamenco” från Clinique.



Vart får du inspiration till dina sminkningar?

Mest från bloggar och youtube! :)

 

 

Hur lång är du?

1.59½, preciiis under 1.60 haha.

 

 

När började du sminka dig?

I femman!

 

 

Kan inte du svara på frågorna i ett videoinlägg, ÄLSKAR din blogg!

Tyvärr inte denna gång. TACK! :D

 

 

Bästa tips för att täcka både acne ochtorrhet..?

Har man en väldigt blandad hy kan man tänka på att punktbehandla, d.v.s. använda olika produkter på olika ställen. Börja med en lätt foundation som återfuktar huden och täck sedan med en concealer där det behövs täckas. :)

 


Har du provat Tikeis ögonskuggor, isåfall är de bra och ska man köpa dom..?

Fick med tester på två stycken skuggor när jag gjorde en beställning från Tikei, men har bara testat den ena. Den var lite knepig för den blev lite fläckig, men jobbade man bara lite med den så var det inga problem och då vart den superfin!

 


Skulle inte du kunna göra typ en sminkserie av nåt slag t.e.x djur, blommor mm asså sminkningar inspirerade av dessa..?
Kram<3

Jo, det skulle jag kunna göra! Kom gärna med tips på vad isåfall! Kram!

 

 

1. Hur hittar man sin sminkstil? Bara provar sig fram?

Sin egna sminkstil kommer nog fram naturligt tror jag :)

 


2. Jag är väldigt sugen på att köpa löshår (äkta) Vet du om någon sida där det finns billiga? :) Och måste man köpa 2 förpackningar för att man har tjockt hår?

Oj, nu frågar du helt fel person! Haha. Ledsen, men det där med löshår är jag verkligen inte insatt i, så det är nog bäst att du vänder dig till någon annan. Lycka till! :D

 


3. Hur får man lättast bort sina pormaskar?

Var noga med rengöring! Skrubba huden då & då, du kan ju också testa pormaskplåster. Sen finns det ju även behandlingar, skulle gissa att det är det bästa sättet.

 

 

Kan du visa din sminkkollektion? :)

Ja, det skulle jag kunna göra :) Kanske i en video?

 

 

Min svarta kajal penna som jag har på nedre delen av ögat kletas ut och håller aldrig hela dagen, bara några timmar, jag blir helt svart under ögonen, hur ska jag få det att hålla? :)

Menar du i vattenlinjen? I så fall gäller det bara att hitta en bra kajal helt enkelt. Om du menar kajal nedanför vattenlinjen så kan du lägga lite svart skugga ovanpå för att fixera kajalen, då håller den längre :)

 

 

Vilken mascara ska jag köpa? :)

Heeelt omöjligt för mig att säga! Det beror på vilken effekt du vill ha :) Min favorit är L’oreals Voluminous x4 Waterproof, den ger min fransar volym & längd!

 


Vad för "fukt" kan man köpa?

Massor! För kroppen älskar jag The Body Shops Body Butters och Body Lotions. Till ansiktet funkar Lumenes Vitamin C+ series krämer toppen!

 


Hur ska man få fram sin rätta form på ögonbrynen? Hur ska man noppa de?

Testa dig fram, noppa lite i taget! Ett litet strå kan ändra formen på hela brynet. Tänk på att du har den brynform du har för att den passar ditt ansikte. Det finns också vissa ”riktlinjer” man kan gå efter

Hittade bilden här, har dock skrivit texten själv.

 


Vad tycker du om djurtestade produkter? Är det något du tänker på?

Måste tyvärr erkänna att det inte är något jag tänker så mycket på… Önskar att jag orkade vara mer engagerad! Dock tycker jag såklart alltid att det är ett stort plus om företaget inte testar produkterna på djur.

 


Hej! Kan inte du göra en video där du visar ditt smink. Och svara på alla frågor i en video också:) Jag trycker att det är så roligt att kolla på sminkvideor:)

Ska försöka fixa lite videos! :)

 


Skulle vara roligt om du kunde slänga upp olika high lighters till ögon och läppar vilka du rekomenderar :) Sen även en fin bal sminkning :)

Kan fixa ett inlägg om highlighters! Ska även göra balsminkningar när student och exam närmar sig!

 


Hur kom det sig att du startade bloggen :)?

Det var ett infall! Hade en blogg innan och i den skrev jag om ganska mycket skönhet, kände att jag behövde något nytt så jag startade helt enkelt en helt egen blogg om detta ämne, äääälskar allt som har med skönhet att göra :)

 


Vardags- och festsminkning för dom med blåa ögon!

Har gjort inlägg om vilka färger som passar till vilka ögon. Just blåa ögon hittar du här. :)

 

 

Använder man primer innan eller efter dagkrämen :)

Efter! :D

 


Hej! Det skulle vara super kul om du kunde börja men att ha typ nagel inlägg osv, såklart behöver du inte men det skulle vara kul! :D

Jo absolut, grejen är bara att jag inte målar naglarna särskilt ofta, eftersom jag inte har tid och ork känner jag. Men jag ska försöka fixa lite såna inlägg :D

 

 

 

Hej jag såg en bild på Selena Gomez härom dagen och hon har typ skinig (men inte fettig) snygg hy... Har du någon aning om hur hon får det så? Hon har även väldigt mjuka blanka fina läppar... Tips? Skulle även vilja ha ett inlägg på hur man sminkar sig diskret/fräscht men ändå täckande och så ... Älskar din blogg

För att få en fin lyster i huden är mineralfoundation ett jättebra alternativ. Mineraler är lite glansiga och gör att huden ”skiner” lite och man ser pigg och fräsch ut! Så det kan ha varit det hon använt :) För att få mjuka läppar så är det bra att skrubba läpparna! Det finns läppskrubb att köpa, men du kan också göra en egen hemma av honung och socker, det är bara att blanda ihop och använda fingret och skrubba med. Eller så kan du göra ett väldigt enkelt knep: ta en frottéhandduk och blöt den med varmt vatten och skrubba sen med den på läpparna. Var också noga med återfuktning! Tack, puss!

 

 

Hej , jag har väldigt lockigt/frissigt/stort hår... Har du några tips om vad man kan göra för att få mindre och inget friss?

Använd produkter som är avsedda för frissigt hår! T.ex. ett bra serum. Du kan också lägga lite olja i håret innan och gå omkring med någon timme innan du tvättar håret, det finns speciella håroljor men du kan också ta olivolja!

 

 

Först, älskar din blogg amanda! ;)
Undrar vilka sminkborttagningsmedel du använt och vilken du gillar mest? Kram på dig sötnos! :*

Tack gullet! Älskar Cliniques Liquid Facial Soap Mild, man känner sig verkligen ren efter att man använd den! Sen för ögonsminket är L’oreals make up remover toppenbra! Kram på dig Fanny! :*

 

 

Hej jag undrar om du vet hur man får bort mjäll? :) Ps. Älskar dig blogg

Använd mjällschampo! Och tänk på att inte "stänga in" håret i t.ex. mössor och liknande, låt det andas. Åh tack! :D

 

 

Vet du någon produkt som inte är så dyr och som minskar porerna eller gör dem mindre synliga? :)

Har tyvärr aldrig testat någon produkt som minskar porerna och jag har inte stött på någon som är billig heller tyvärr. :/

bloglovin


Kommentarer
Linda

Tack för bra svar! Din blogg är grym :)

2012-02-26 @ 18:26:01
URL: http://dancingallday.blogg.se/
felicia (:

haha, du är preciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis lika lång som mig :P

fast jag är 13 :P

2012-02-26 @ 18:36:25
URL: http://barafelicia.blogg.se/
Bonnie

Får jag ställa en fråga fast frågestunden är slut? Haha. Hur viktigt är det egentligen att använda ansiktsvatten? :)

2012-02-26 @ 19:41:21
Linnea

Angående frågan om kajal på vattenlinjen så skulle jag vilja avråda från att använda kajal på just vattenlinjen. Det är verkligen inte bra för ögonhälsan och ögon är extra känsliga. Applicera den istället vid fransrötterna. Ville bara förtydliga detta, toppenblogg annars! :)

2012-06-27 @ 19:25:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600