Min dagliga hudvårdsrutin

Då & då dyker det upp frågor om hudvård, vilka produkter jag rekommenderar, vad man ska använda & inte osv. Så nu gör jag ett enskilt inlägg om det :) Har inte en så komplicerad hudvårdsrutin, använder det jag tycker är nödvändigt helt enkelt.

Samtliga produkter kommer från Lumenes Vitamin C+ serie (utom eye makeup removern). Dessa produkter är berikade hjortron som innehåller antioxidanter och skyddar & förstärker huden. Skulle säga att detta är en toppenbra hudvårdsserie om man inte vill lägga ner halva studiebidraget på det. Körde på Clinique förut och deras produkter kommer alltid att ligga mig varmt om hjärtat, man känner sig så ren & fräsch med deras produkter. Men som sagt, som billigare alternativ funkar deffintivt dessa!


1 - Jag tvättar bort ögonsminket med denna (eftersom jag använder vattenfast mascara) på en make up-pad och duttar försiktigt på ögonen till sminket är borta. Waterproof Eye Make Up Remover, 85 kronor.
2 - Resten av ansiktet tvättar jag med denna. Jag tvättar alltid med tvålen två gånger, första gången för att ta bort sminket & andra för att tvätta rent huden (rengöringen är det viktigaste av allt!). Radiant Touch Foam Cleanser, 99 kr.
3 - Använder detta ansiktsvattnet som fräschar upp och kompletterar rengöringen av huden. Radiant Touch Toner, 99 kr.

Jag tvättar aldrig ansiktet på morgonen eftersom jag är såpass torr (rengöringen torkar ut huden), använder bara ansiktsvattnet för att fräscha till mig lite.

Återfuktning


1 - Ögonkräm använder jag bara på morgonen (tycker inte att det är nödvändigt både kväll & morgon) för lite extra fukt. Vanlig ansiktskräm är för tjock runt den tunna & ömtåliga hud du har runt ögonen och därför bör du använda en ögonkräm. Vitamin C+ Pure Radiance 24h lotion, 179 kr.
2 - Dagkräm på morgonen med SPF 15. Denna ger precis lagomt mycket fukt och sjunker in bra i hyn. Även om du inte planerar att sola så är det viktigt att skydda huden från sol ändå. Ansiktet är ju den delen av kroppen som får mest sol och därför behöver du hela tiden skydda det från solarnas strålar. Vitamin C+ Pure Radiance Day Cream, 179 kr.
3 - En härlig fuktbomb är precis vad jag behöver på natten. Den här krämen gör verkligen min hud återfuktad & mjuk, gillar den verkligen! Nattkrämen är till för att ge dig extra fukt under natten. Vitamin C+ Pure Radiance Night Cream, 179 kr.

Krämerna hör verkligen till de bättre av produkterna i serien, dom doftar fräscht och håller en återfuktad.

Har ni frågor om hudvård eller produkterna jag använder - skicka en kommentar eller ett mail ([email protected])
bloglovin


Kommentarer
Yasmine

Jag måste bara hålla med och säga att det är verkligen en toppen serie, gör huden helt mjuk och lysande! :) Fast jag använder bara 2, 3 och sedan en natt/dag lumene cream :)

2012-02-03 @ 14:45:13
URL: http://saya.myshowroom.se/
Josefin

bra tips, jag har ganska torr hy så då kan nog en återfuktande kräm göra susen ;)

2012-02-03 @ 14:45:55
URL: http://jossansfinast.blogg.se/
Julia

För vilken hudtyp är Lumene dag/nattkrämerna för? :)

2012-02-03 @ 14:57:08
Lina

Hej! Jag har inte förstått de här med ansikts vatten riktigt, skall man skölja av ansiktet efter ansiktsvattnet eller ska det vara kvar på huden?

2012-05-17 @ 14:58:25
URL: http://luciasslott.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600