Svaren på frågestunden

Hej på er! Tänkte äntligen svara på frågorna i frågestunden, som jag skrev tog jag bort videoinlägget som jag först hade lagt upp svaren i, kände att eftersom det mest fick kritik och ingen bra respons gör jag om och gör rätt helt enkelt! Kommer kanske svara i en video i nästa frågestund men just nu orkar jag inte spela in den igen hehe. Och tack till er som skrev så stöttande och fina kommentarer när jag sa att jag tagit bort videon, vad söta ni är :) Dock är det absolut inte synd om mig, haha, det får ni inte tro! Måste bara lära mig ta kritik. Hur som helst – här kommer svaren, hoppas ni gillar det. ♥

 

Hur länge har du sminkat? Vad fick dig att börja sminka? Uppskatta hur mycket allt ditt smink kostar, hah (onödigt vetande, men kul!) Favoritbloggar inom skönhet? :)

Sminkade mig en sväng när jag gick i femman/sexan med svart runt ögonen och så, haha, som tur var gick den perioden över och jag hade ett uppehåll, sen fick jag mitt ”riktiga” intresse i åttan då jag började sminka mig varje dag. Hur mycket mitt smink kostar, jadu… Har valt att inte försöka räkna på det, dels för att det känns lite konstigt, jag vet inte haha, och sen vill jag inte ens veta hur mycket pengar jag lagt på smink ;) (inte för att det är så jättemycket, men jag kunde ändå lagt pengarna på annat). Jag kommer att göra ett inlägg med mina favorit skönhets-bloggar, så håll utkik!

 

Om du var tvungen att välja två produkter att leva med resten av ditt liv, vilka skulle de va? Puss

Tikeis Mineralfoundation & Make Up Stores Tri Brow Color :) Puss på dig

 

Hej,jättefin blogg! Jag tycker du ska svara på frågorna i en video! Vad går du för linje på gynmasiet? När började du sminka dig mer seriöst typ varje dag?

Åh tack! Jag går ekonomi :) Började sminka mig mer seriöst i typ åttan!

 

Kan du göra en nagellacks kollektions video?

Jag är inte så mycket för nagellack så jag målar väldigt sällan naglarna, därför känner jag att jag inte riktigt vill göra en sån video tyvärr :/

 

Har du beställt produkter från elf nån gång? Isåfall kan du göra en video där du pratar om dom?

Japp, jag har beställt från elf och jag tänkte göra en elf-video så fort jag bara kan!

 

Har du några husdjur?

Yes, ett marsvin som heter Skrållan. :3

 

Kan du göra en sminkkollektions video? :)

Yes I can :)

 

Jag undrar två saker: Vilket är ditt favorit sminkmärke? Vilka är dom viktigaste prylarna att ha för att kunna göra snygga sminkningar? Älskar din blogg!! :) Och jag tycker att video vore bra ;)

Hm… det är ganska svårt det där med favoritmärke för alla märken har ju bra och mindre bra produkter. Men om jag ska välja dom märket vars produkter jag generellt varit väldigt nöjd med skulle de nog vara Make Up Store och Maybelline!

Viktigaste prylarna för snygga sminkningar… Ja det är också väldigt svårt att svara på! Det beror ju helt på vad du vill ha för sorts sminkning. Men om du menar som ett ”start-kit” man bör ha som nybörjare kan jag kanske fixa en video och visa vad jag tycket är det viktigaste? :)

 

Vad har du för mobil?

Iphone 4!

 

Vad är roligast med att ha en beautyblogg?

Att få skriva om det jag gillar :D Och det kan vara skönt att inte skriva så mycket om sitt liv.

 

Vilken affär handlar du mest kläder i?

H&M måste det vara!

 

Vad fick dig att börja bloga och hur tycker du en bra blogg ska vara? :) Svara gärna frågorna i en videos, det är mycket roligare! :D

Att jag började med just denna bloggen var världens infall. Jag bara bestämde mig för att skriva en skönhetsblogg. Sen har jag haft en del andra bloggar innan också. Totalt har jag bloggat i 5-6 år.

 

Vad är dina bästa tips gällande smink och hudvård för fet hy med gamla acne ärr ?

Jag själv har inte fet hy eller problem med finnar och så, därför känner jag att jag inte vill svara på frågor om det eftersom jag inte riktigt vet vilka produkter som funkar och inte. Det är bättre att du frågar någon som kan ge ett pålitligt svar! :)

 

Vilken/vilka produkter är dina favoriter från E.L.F? Något du rekommenderar får dom? :)

Ska som sagt göra en elf-video, så då kommer jag visa vilka produkter jag gillar/inte gillar osv.¨

 

Vilken foundation gör sig bäst med cover all mix?

Tycker att alla flytande foundations jag testat funkar bra med den, mineralfoundation kan den däremot se lite kakig ut tillsammans med.

 

Vad är det som gjorde att du har sånt stort sminkintresse ? Är det någon storesyster eller kompis du delar intresset med ? :)

Mitt sminkintresse har jag byggt upp genom att kolla runt väldigt mycket på nätet, olika bloggar, youtube-videos och så :)

 

Undrar om du vet ngt som tar bort pormaskar som faktiskt fungerar? och inte pormaskplåster för de har jag provat utan ngt vidare resultat

Nja inte någon särskild produkt direkt, men jag har testat att gå på ansiktsbehandling som när man rengör porerna, funkar till viss del!

 

Nämn tre kändisar som alltid bär en snygg makeup!

Kollar så himla sällan på sånt, haha, men Miley Cyrus är alltid snygg!

 

Hej skulle du kunna testa garnier bb cream undrar om den är bra ? Kram

Jag har testat den en enstaka gång, gillar dock inte BB-creams ö.h.t så den var inget för mig… Kram!

 

Har du några tips på vilken puderborste man ska använda om man har en pytteliten puderdosa från E.L.F. Ingen av de borstarna jag brukar använda får plats i den lilla burken. Så jag har fått använda en mini rougeborste vilket inte funkar sådär jättebra. Då jag får ta två omgångar produkt eftersom borsten är så liten.

Jag själv föredrar stora puderborstar så om jag var du skulle jag nog helt enkelt försöka stå ut med att få doppa borsten många gånger. Men det är riktigt trist med små dosor, håller med dig!

 

Den bästa produkten mot acne enligt dig?

Som jag skrev tidigare har jag inte problem med acne så tyvärr har jag inget bra svar på den frågan :/

 

Jag undrar vilket märke som är bäst när det gäller ögonskuggor? Om man bara ska ha en palett med skuggor som är en bra bas till vardags, ilken ska man köpa då. Gillar bruna toner. Priser spelar inte så stor roll bara den är bra och sitter kvar under hela dagen. tack för en super blogg!

Sleek har helt underbara paletter, t.ex. ”Oh so Natural” som passar till vardags. Har dock inte testat själv, haha, men alla älskar dom (finns på smink.net). Annars har du ju också Urban Decay’s båda Naked-paletterna med helt underbara bruna nyanser. Too Faced har också jättehärliga paletter, t.ex. Natural Eye.

 

Vad har du för skönhetsritual på morgonen? Kvällen? Vilka produkter använder du?

Morgonen: Sprayar ansiktet med Emma S. Facial Mist, sen smörjer jag in ansiktet med Niveas Dagkräm SPF 8 och ögonområdet med Lumenes Ögonkräm (Vitamin C+-serien)

Kvällen: Tvättar av sminket med L’Oréal Vattenfast Sminkborttagning och Cliniderms Cleasning Foam, tar Emma S. Misten igen på en bomullsrondell i hela ansiktet och slutligen tar jag en nattkräm från Nivea.

 

1. Eyeliner eller ögonbrynspenna

2. Cover All Mix eller H&M Concealer

3. Clinic eller Make Up Store

 

Har du några tips på hur man inte får missfärgade naglar när man använder nagellack ?

Använd ett bra baslack!

 

Vilken är din bästa MAC produkt?:) kram!

Har inte så många, men jag älskar mitt Mineralized Blush i ”Warm Soul”. Kram!

 

Vad vill du jobba med i framtiden? Vill du jobba med smink eller är det en hobby? :)

Just nu kan jag inte se mig själv jobba med smink, men vem vet ;) Har ingen aning om vad jag vill göra!

 

Älskar din blogg och jag undrar vilka bloggar du läser och vilket datum fyller du år? Kram :)

Taack! Som sagt kommer det upp ett inlägg på det och jag fyller år 24:e september! Kraaam!

 

Skulle du inte kunna göra fler videor t.ex. med hauls, tutorials, hårtutorials m.m? Skulle även bli glad om du hade fler tävlingar :)

Absolut! I fix ;)

 

Finns det någon skönhetsprodukt som du ALDRIG skulle kunna tänka dig att köpa - och i så fall, varför?

Skulle nog aldrig köpa något som är riktigt dyrt!

 

Vilken skönhetsprodukt ger dig störst självförtroende?

Tikei’s mineralfoundation ;)

 

 Tittar du ofta på hur andra till exempel sminkar sig eller stylar sitt hår?

Nej väldigt sällan faktiskt!

 

Vill tacka för en jättebra blogg!! - vilken/vilka produkter måste du alltid ha med dig, vart du än går? - ditt absoluta favoritmärke på smink, hudvård och hårvård?

Åh tack själv! Jag har alltid med mig någon form av kompaktpuder och försvarets hudsalva! Som sagt så är nog favoritmärkena Make Up Store och Maybelline för smink, hudvård gillar jag Lumene och hårvård… Haha, inte min starka sida. Vet faktiskt inte!

 

Vad tycker du om vava la diva concearlen "C0ver all" tror jag den heter

Jag gillar den! Ni kommer få se en jämförelse mellan den och Cover All Mix från MUS, fast om ett litet tag.

 

Top tre foundation? :)

Make Up Store Matt Foundation, Lumene Natural Code & Shiseido Sun Protection Foundation (är fortfarande i test-stadiet av denna dock)

 

Bra blogg! Har du något tips på ett bra budget värmeskydd?

Taack :D Tresemmés är nog det billigaste jag testat, funkar bra!

 

Jag har stora problem med att så fort jag sminkar mig med foundation/rouge/puder så blir min hud snabbt väldigt glansig. Har alltså ganska fet hud och problem med finnar. Har du något bra tips på en foundation(och gärna rouge med) som kan förminska glansen och inte täpper till porerna samtidigt? :)

Använd en foundation som utlovar att den ska vara matt! T.ex. MUS Matt Foundation eller Lumene Natural Code. Ta ett lagomt laget puder på morgonen, sen kan du ha med Bloth Powder eller Bloth papers i väskan och ta bort glansen med (inte lika tungt och igentäppande som vanligt puder).

 

Har en fråga till...:-) Vilken primer tycker du är bäst! Jag tycker att sminket försvinner under dagen och jag tror att en primer skulle passa mig bra. De märket jag har provat tyckte jag inte alls.

Jag tycker om elfs Mineral Infused Primer väldigt mycket! Den är i princip lika bra som Smashbox Photo Finish. Dock tycker jag inte att någon primer är så pass bra att den får sminket att sitta hela dagen lång, men det blir definitivt skillnad!

bloglovin


Kommentarer
Anonym

Jag förstår inte, är det ingen som kommenterar eller godkänner du aldrig folks kommentarer?

Svar: Haha jodå, är bara jättedålig på att kolla igenom dom och godkänna ;)
Amanda

2012-08-16 @ 20:59:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600