Make Up Store i Kalla Fakta

 

Usch, vad tråkigt det är när sånt här dyker upp! Make Up Store är ett av mina favorit-märken... Samma med Zara, supertråkigt! Har själv upplevt när jag handlat på MUS att dom liksom försöker "puckla på" en massa saker, så att man ska köpa mycket. Känns nästan som att dom jobbar på provision? Menmen, produkterna är fortfarande toppen! Man får hoppas att dom skärper till sig nu, det känns inte jättekul att handla där när man vet hur det egentligen ligger till. Blev jätteförvånad när jag hörde att de var med i Kalla Fakta. Vad tycker ni om detta?

 



bloglovin


Kommentarer
Erika Larsson

Jag tycker det är jättetråkigt att höra, särskilt som jag verkligen ÄLSKAR deras produkter! Detta gör ju verkligen att man känner att man inte borde handla där...trist!

2012-04-05 @ 19:33:26
URL: http://cupcakekittie.blogspot.com.com
Michan- Beauty by M

Jag tycker att Kalla Fakta drar alla över en kam.

Det finns faktiskt dom som älskar sina MUS butiker. Som tex Karin i Karlstad. Det märks att hon älskar sin butik och tycket det är superkul. Jag har aldrig känt i den butiken att dom försöker pracka på mig något jag inte vill ha :) Jag kommer fortsätta handla där,helt klart :)

2012-04-05 @ 19:45:40
URL: http://texasplays.blogg.se/
Carros Beauty

Men usch vad hemskt! Hade verkligen ingen aning om att det var så, jag som tycker om Make up Store.

2012-04-05 @ 20:06:26
URL: http://carrosbeauty.blogg.se/
Linda

Nä fy vad hemskt!! Verkligen dålig stil av dem.

2012-04-05 @ 20:20:00
URL: http://dancingallday.blogg.se/
lisa

Något jag reagerat på är när jag har haft presentkort att handla för...

Kollade ut vad jag ville ha för något och för tillfället var det endast en ögonskugga, kändes toppen att spara resten för senare tillfälle när jag tänkt ut vad jag behövde mer. Vid kassan säger då tjejen att jag måste handla för hela beloppet, och gör jag inte det går det resterande till spillo. Say what??

Jag behövde verkligen ögonskuggan då det var nyårsafton och jag hade inte räknat med att betala den kontant då jag inte ens hade pengar med mig. Ont om tid hade jag också så fick bokstavligen RAFFSA ihop saker för att komma upp i beloppet på 500..... Varav ett puder jag aldrig använde och en syntetpensel som var värdelös. Så tråkigt när jag verkligen gladde mig åt presentkortet :(.

Efter det har jag tänkt noga och bestämt mig för vad jag ska ha innan jag gått in och ska handla för presentkort...

Jag vet att de inte får göra så egentligen men det är ju inget man står och tjaffsar mer biträdena om, de kan ju inte göra mycket åt det.

Är SÅ trött på deras grejer, när sånt här kommer upp tycker jag inte det är värt att handla av de för att de har en behändlig concealer eller nån fin ögonskugga...

2012-04-05 @ 20:23:54
Anonym

Man måste komma ihåg att det finns två sidor av varje historia. Och att ett program på tv kan vara väldigt vinklat, pga att det är just tv!

Och att personalen skulle puckla på en produkter tror jag knappast är något som mus bestämt, handlar nog mer om en dålig försäljare som inte kan läsa av kunden. Läste att mika gjort ett uttalande på resumés hemsida, riktigt vettigt. För som sagt, man bör nog se det från flera håll innan man dömmer något.

2012-04-05 @ 22:21:08
Susanne Lindgren

Nej jag har aldrig heller hört något dåligt om make up store, att de kör med taskiga metoder var något helt nytt för mig. Däremot Zara har jag hört mycket tråkigt om i flera år, men att det var så illa.. Jag tror att det ofta tar länge innan sånt här läcker ut då folk som är FT-tagare kanske både tycker att det är pinsamt och man är rädd för vad som händer om man pratar. För länge sen var det 7- Eleven som var på tapeten, då hade jag precis sålt min 7-Eleven butik, jag kan bara bekräfta att allt stämde som kom fram där. Det var egentligen t.om värre än det som framkom. Det hade pågått i många år så det tog lång tid innan det kom ut i media.

2012-04-06 @ 07:09:54
Matilda

Jag vill inte se det inslaget. Jag handlar nästan allt mitt smink på MUS och vill inte heller byta.

2012-04-06 @ 10:06:29
URL: http://matildalinneaforslund.blogg.se/
Erika

Usch!

2012-04-06 @ 11:07:28
URL: http://prettylittleerika.blogg.se/
Emma

Bra att du lade upp klippet här! Gjorde mig medveten. Så synd för jag gillar ju produkterna :(

2012-04-06 @ 18:14:31
URL: http://drottningchristina.blogg.se/
nathalie

tråkigt att det är som det är. gillar MUS produkter men tappade suget på att handla därifrån. =/

2012-04-06 @ 21:04:31
URL: http://nathalieisadora.blogg.se/
Nataly

I min stad är det tvärtom. Säljarna är totalt ointresserade av att sälja något till de som kommer in. Jag vet flera som tycker de är rent av otrevliga och frågar man något får man sällan hjälp.



Men det är klart, de har så bra grejor så folk "måste" köpa där. Själv vill jag gärna ha deras Cover-All-Mix men som sagt tidigare, det är dyra saker.

2012-04-07 @ 17:35:34
URL: http://hundwakten.shapemeup.se
Lina

Det är jätte bra att de tar upp bristerna hos ett sådant stort företag i kallafakta, det är också toppen att du hjälper till att uppmärksamma detta genom att länka i bloggen. Som sagt så finns det två sidor av varje historia men jag tycker att MUS ledning har agerat/ agrar på ett sätt som inte är okej. Men samtidigt så kanske man bör tänka till en extra gång och verkligen se över kontrakten innan man skriver på. Jag vill verkligen veta mer om detta och även höra MUS sida av historien. KRAM!

2012-04-09 @ 16:27:46
URL: http://luciassltt.blogg.se/
Linda

Kan säga att produkterna heller inte är bra.. De säljer gamla produkter och vi anställda (är fd anställd) har fått sitta och ta bort datum på gamla produkter för att de ska gå att sälja..

Svar: Oj :O Låter verkligen inte bra!
Amanda

2013-09-12 @ 12:32:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
Bejeweled 160 x 600